کد خبر : 38724
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 تیر 1398- 34: 9

مدیر کانون جوانان رضوی گیلان:

برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در بیش از ۳ هزار نقطه کشور/ کاروان خادمان رضوی ۱۷ تیرماه وارد گیلان می‌شود

برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در بیش از ۳ هزار نقطه کشور/ کاروان خادمان رضوی ۱۷ تیرماه وارد گیلان می‌شود

مدیر کانون جوانان رضوی استان گیلان با بیان اینکه کاروان خادمان امام رضا(ع) از ۱۷ تیر وارد گیلان می‌شود گفت: برای ۲۱ شهر، بخش و روستای گیلان برنامه‌های مختلفی به‌مناسبت دهه کرامت تدارک دیده شده است.

به گزارش گیلانستان، اسحاق معبود مژدهی در نشست خبری دوازدهمین دوره جشن‌های مردمی و بین‌المللی زیرسایه خورشید کانون جوانان رضوی گیلان اظهار داشت: اعضای کانون جوانان رضوی گیلان به‌واسطه ارادت به امام رضا(ع) برنامه‌های ویژه‌ای برای ایام دهه کرامت درنظر دارند.

مدیر کانون جوانان رضوی استان گیلان با بیان اینکه از سال ۸۷ خادمان حرم امام رضا(ع) در شهرهایی که جشن‌های بزرگی برای دهه کرامت برگزار می‌کنند حضور می‌یابند گفت: قزوین نخستین و استان گیلان نیز به‌عنوان دومین استان پذیرای خادمان امام رضا(ع) بودند که با استقبال بسیار خوب مردم نیز همراه است.

وی با اشاره به اینکه جشن‌های زیر سایه خورشید هم‌اکنون در بیش از ۳ هزار نقطه کشور برگزار می‌شود تصریح کرد: جشن‌های دهه کرامت در بیش از ۱۵ کشور دنیا نیز همزمان با ایران برگزار می‌شود که ماهیت آن کاملا مردمی است و NGOها و تشکل‌های غیر دولتی در برگزاری باشکوه این برنامه‌ها مشارکت دارند.

مژدهی با بیان اینکه کاروان خادمان امام رضا(ع) از ۱۷ تیر وارد گیلان می‌شود بیان کرد: برای ۲۱ شهر، بخش و روستای استان گیلان برنامه‌های مختلفی به‌مناسبت دهه کرامت تدارک دیده شده است و خادمان در ابتدا به گلزار شهدا می‌روند و دیدار با خانواده شهدا و ائمه جمعه و علمای شهرها را در دستور کار خود دارند.

مدیر کانون جوانان رضوی گیلان افزود: خدام بسته‌های نمک و نبات را به‌عنوان تبرک به مردم می‌دهند و پرچم مطهر امام رضا(ع) را نیز با خود به‌همراه دارند؛ هدف از این برنامه‌ها عمل به توصیه ائمه اطهار(ع) یعنی زیارت قلبی از راه دور است تا مردم بتوانند با همه وجود خود با امام رضا(ع) ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به اهم برنامه‌های دهه کرامت در استان گیلان خاطرنشان کرد: نخستین برنامه در ۱۳ تیرماه و با حضور خدام در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و با سخنرانی حجت‌الاسلام ماندگاری آغاز می‌شود و ۲۰ تیرماه نیز مراسم استقبال مردمی از کاروان خادمان حرم مطهر رضوی است.

مژدهی عنوان کرد: جشن ویژه دختران با عنوان “من مثل معصومه” در روز جمعه ۲۱ تیرماه برگزار می‌شود و در شب ولادت امام رضا(ع) نیز جشن بزرگ میلاد امام مهربانی ۲۲ تیرماه در میدان شهرداری رشت و با حضور اقشار مختلف مردم و مراسم مولودی‌خوانی و نورافشانی برگزار می‌شود.

مدیر کانون جوانان رضوی استان گیلان افزود: امسال قرار است کمپین از “باب‌الجواد تا اربعین” با هدف آشنایی و مانوس شدن بیشتر مردم با سیره و منش اهل بیت(ع) و آمادگی قلبی و ذهنی آنان برای ورود به ایام محرم راه‌اندازی شود تا مردم بتوانند زندگی خود را طبق گفتار و خواسته ائمه اطهار(ع) کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار