کد خبر : 41099
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 شهریور 1398- 15: 17

سرپرست استانداری گیلان:

حفاظت از فرهنگ و جوامع محلی با اجرای طرح‌های بوم‌گردی محقق می شود

حفاظت از فرهنگ و جوامع محلی با اجرای طرح‌های بوم‌گردی محقق می شود

سرپرست استانداری گیلان گفت: با اجرای طرح‌های بوم‌گردی زمینه حفاظت از فرهنگ و جوامع محلی، اشتغالزایی و رونق اقتصادی محقق می شود.

به گزارش گیلانستان ارسلان زارع ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح چند طرح گردشگری و تولیدی در روستای دهسر شهرستان لاهیجان با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های بوم گردی، اظهار کرد: اجرای این طرح در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و جلب مشارکت بخش خصوصی است.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از محورهای توسعه استان گیلان گردشگری و توجه به اجرای طرح‌های بوم‌گردی است، افزود: با توجه به اینکه گیلان دارای تنوع اقلیمی فراوانی است اجرای طرح‌های بوم‌گردی برای حفظ فرهنگ و جوامع محلی در جلب گردشگری موثر است.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به اینکه توجه به اجرای‌ طرح‌های بوم‌گردی در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی و همچنین رونق اقتصادی روستاها موثر است، گفت: دولت نیز با تخصیص تسهیلات به تحقق این طرح توجه ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار باید در کنار حفظ محیط زیست انجام شود، تصریح کرد: طرح‌های بوم‌گردی با سازه‌های چوبی و محوطه‌سازی متناسب با طبیعت به موضوع محیط زیست توجه کرده‌اند.

گفتنی است با حضور سرپرست استانداری گیلان دو واحد صنعتی و یک واحد گردشگری با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومانی و اشتغالزایی برای ۷۱ نفر در شهرستان لاهیجان افتتاح شد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار