کد خبر : 40961
تاریخ انتشار : شنبه 2 شهریور 1398- 17: 11

مدیرعامل شرکت راه‌آهن کشور:

خط ریلی رشت به آستارا حلقه مفقوده کریدور شمال-جنوب است

خط ریلی رشت به آستارا حلقه مفقوده کریدور شمال-جنوب است

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه خط ریلی رشت به آستارا به طول حدود ۱۶۰ کیلومتر تنها حلقه مفقوده این کریدور است، گفت: یک بخش از خط ریلی رشت به آستارا به طول ۴۰ کیلومتر مورد ارزیابی قرارگرفته است.

به گزارش گیلانستان سعید رسولی ظهر دیروز (۱شهریور) در جریان بازدید از بارانداز ریلی آستارا-آستارا اظهار کرد: فعالیت‌های عمرانی در بارانداز ریلی آستارا-آستارا پس از مدت‌ها رکورد از سر گرفته‌شده و در این خصوص با نمایندگان آذری، پیمان‌کار و مشاور راه‌آهن جلسات متعددی برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تمام تمرکز پیمان‌کار پروژه راه‌آهن آستارا-آستارا باید روی تکمیل سکوها و امکانات تخلیه و بارگیری در بارانداز ریلی معطوف شود، گفت: وزیر راه و شهرسازی در خصوص تکمیل قسمت‌های ناتمام پروژه بین‌المللی راه‌آهن آستارا-آستارا اهتمام ویژه‌ای دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بند ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم مقام معظم رهبری بر توسعه کریدورهای ترانزیتی ریلی به‌ویژه کریدور شمال-جنوب تأکید شده است، افزود: خط ریلی رشت به آستارا به طول حدود ۱۶۰ کیلومتر تنها حلقه مفقوده این کریدور است.

وی با بیان اینکه خط ریلی رشت به آستارا برای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: یک بخش از خط ریلی رشت به آستارا به طول ۴۰ کیلومتر مورد ارزیابی قرارگرفته و تصمیم ما بر این است که احداث این بخش توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آغاز شود.

به‌گفته مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای که وجود داشته جمهوری آذربایجان تعهد کرده بود که ۵۰۰ میلیون دلار برای احداث راه‌آهن رشت-آستارا هزینه کند که این مهم تاکنون تحقق پیدا نکرده و علت تأخیر در اتصال خطوط ریلی قزوین-رشت به رشت-آستارا طرف آذری است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار