کد خبر : 91019
تاریخ انتشار : جمعه 1 اردیبهشت 1402- 13: 22

امام جمعه سنگر:

داستان ادامه دار سایت زباله سراوان /مسئولین نگاه وسیع و جسارت در اقدام داشته باشند

داستان ادامه دار سایت زباله سراوان /مسئولین نگاه وسیع و جسارت در اقدام داشته باشند

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه مسئول باید نگاه وسیع و جسارت در اقدام داشته باشد با ابراز تاسف از متوقف شدن روند بهسازی پروژه سراوان گفت: اکنون مردم سروان و اطراف آن متضررتر شده اند و کم کم تلی از زباله در هر روستا مشاهده می شود.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام محمد محمدیان _ امام جمعه سنگر در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۱ اردیبهشت) با اشاره به اینکه  یکسری  سستی ها و کم‌کاری‌ها به سرمایه نظام لطمه می زند اظهار کرد: سرمایه اصلی نظام و انقلاب مردم و اعتماد آنان است که همواره پشتیبان انقلاب هستند، همان کسانی که انقلاب کردند و ولی نعمتان می باشند.

 

وی با بیان اینکه نباید ضرر این سستی ها و کم کاری ها را به چشم نظام و انقلاب می بینند، افزود: هر کسی که آمده و مسئولیتی را برعهده گرفته است باید بداند انقلاب و خون شهدا سپر ما مسئولین نیست بلکه مسئولین باید سپر انقلاب و خون شهدا باشند.

 

محمدیان، صداقت و شفافیت در گفتار و رفتار را بهترین وسیله و روش جلب رضایت مردم  دانست و گفت: بارها رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که «با مردم با صداقت و شفافیت رفتار کنید، موانع و لوازم مورد نیاز را بگویید زیرا مردم قاضی های خوبی هستند، خودشان داوری می‌کنند، بی انصاف نیستند و اگر با صداقت رفتار شود دچار مشکل نمی شویم».

 

وی تصریح کرد: هرجا در طول انقلاب دچار مشکل شدیم این بود که با مردم صادق نبودیم و با آنها شفاف صحبت نکردیم.

 

محمدیان در ادامه همچنین به نمایندگان و سیاسیون متذکر شد: کار و معاش و نان مردم را درگیر مسائل سیاسی، بازی ها و کسب رای ها نکنید.

 

وی اذعان کرد: یکی از جاهای که انقلاب ضربه دیده از اینجاست که هر کاری را سیاسی می کنند، همانگونه که دین، اقتصاد، فرهنگ ما را سیاسی کردند، و هرجا با سیاسی بازی وارد شدند ما ضربه خوردیم.

 

محمدیان گفت: واقعا بعضی ها برای کسب رای و برای چند روز بیشتر ماندن در مقام و مسئولیت خود همه چیز را مانند حجاب، ناموس، اقتصاد خود را فدا می کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه زحمات خوبی در خصوص زباله سروان کشیده شده است، افزود: الحق و الانصاف حرکت و روند خوبی برای بهسازی زباله سروان صورت گرفته، و این اتفاق کم کاری های ۴۰ ساله گذشته بود که سروان را به این شکل دچار کرد.

 

محمدیان با ابراز تاسف از اینکه همین کم کاری ها سبب شد گیلان رتبه اول در سرطان داشته باشد و رودخانه های زیبای آن اثری از حیات نداشته باشند، گفت: همین کم کاری ها سبب شد که در بهترین و بکرترین جاهای طبیعت گیلان، کثیف ترین تصویر را خلق کردند.

 

وی بیان کرد: برخی از کسانی که در این ۴۰سال ترک فعل کردند و با کم کاری های خود چنین اتفاقات ناخوشایندی را رقم زدند می بایست تاوان داده و مجازات و کیفر داشته باشند تا مردم ببیند و امیدوار شوند.

 

امام جمعه سنگر با تاکید بر اینکه اگر چه مانده تا به این بلوغ سیاسی برسیم، افزود: روند خوبی برای پسماند زباله سروان شروع شده بود که امیدوار کننده بود اما بعد از ورود استاندار برای سایت زباله سروان که همراه با برگزاری مراسمی جهت بازگشت سروان به طبیعت بود اعلام کردند که دیگر زباله به سروان نخواهد آمد و مردم نیز امیدوار هستند که این وعده، وعده صادق باشد.

 

وی در ادامه با ابراز تاسف از اینکه، از آن روز که این برنامه اجرا شد و عکس و فیلم هایشان را گرفتند قضیه زباله سروان متوقف شده است، بیان کرد: با متوقف شدن روند بهسازی پروژه، مردم سروان و اطراف آن متضررتر شده اند، روستاهای اطراف مگس فراوان تر شده است، چرا که جایی بسته شد ولی هنوز جایگزینی برای آن معرفی نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه مدیریت جدید مطرح کردند و آن این است که زباله ها را در همه جا پخش کرده اند، ادامه داد: اعلام کردند روستاها روستاهای سبز هستند و در آنها زباله جمع آوری نخواهد شد، طرح و برنامه ای دادند که فقط در حد همان طرح و برنامه ماند و کم کم تلی از زباله در هر روستا را می شود مشاهده کرد.

 

محمدیان با بیان اینکه در این منطقه سایت های زباله کوچک در حال شکل گیری است، گفت: چه کم کاری ها و بروکراسی های اداری که خود سازمان ها و ادارات با هم درگیر هستند.

 

وی افزود: امام جمعه، قوه مجریه، قضاییه و مقننه همه به عنوان مسئولین نظام هستیم و مردم بین ما و دولت سابق فرقی نمیگذارند و همه این کم کاری ها به پای نظام و انقلاب نوشته می شود.

 

محمدیان تاکید کرد: اگر توان تحقق شعار سال را نداریم تا موانع را برطرف کنیم، حداقل راه را برای جوان هایی که دانش بنیان کار میکنند و راهکارهایی برای ارایه دارند باز کنیم زیرا مردم در همه کارها پای کار هستند ولی در همین سایت زباله منتظر تایید محیط زیست هستند.

 

وی اضافه کرد: آیا نمی بینند که گند و کثافت همه روستاهای ما را گرفته و مردم را بیمار و درگیر کرده، با این حال باز هم منتظر مجوز هستند؟

 

امام جمعه سنگر با تاکید بر اینکه مسئول باید نگاه وسیع و جسارت در اقدام داشته باشد خاطر نشان کرد: باید با اقدام جهادی و انقلابی وارد میدان شد، مردم گناه نکرده اند که منتظر تصمیم آقایان بمانند.

 

وی در ادامه به سالروز تاسیس شورای انقلاب فرهنگی اشاره و اظهار کرد: انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود، فرهنگ انقلابی سبب شد که انقلاب ما به ثمر برسد.

 

محمدیان تصریح کرد: دقیقا دشمن سر این فرهنگ برنامه ریزی و هزینه کرده است و خوشبختانه شورای انقلاب فرهنگی دستوراتش لازم الاجرا است.

 

وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «با گذاشتن افرادی در این شورا حجت را تمام کرده ام»، گفت: انسان های قوی و کاربلدی در شورای انقلاب فرهنگی  هستند، لذا انتظار می رود در مسایل فرهنگی مختلف چون حجاب و .. به سند چشم انداز فرهنگی اهتمام داشته باشند.

 

محمدیان همچنین به لحظات پایانی ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: برای مومن خیلی سخت است و امام سجاد(ع) در وداعی که با ماه مبارک رمضان دارد می فرماید «من وداع می کنم با ماه و کسی که فراقش بسیار بر من سنگین است، ماه خوب خدا، خداحافظ ای ماهی که چقدر در اوقات و ساعات با تو خوش بودیم، چقدر وقتی که با تو بودن افتخار می کردیم، ماهی که افراد از آتش عذاب آزاد بودند و…

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار