کد خبر : 106541
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 اردیبهشت 1403- 29: 18

تجمع دانشگاهیان گیلان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا

تجمع دانشگاهیان گیلان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا

.

به گزارش گیلانستان، بیش از ۵۰۰ نفر از دانشجویان و استادان دانشگاه گیلان در اعلام همبستگی با دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی مردم غزه و فلسطین در محل مزار مطهر شهدای خوشنام دانشگاه گیلان اجتماع کردند.

 

دانشگاهیان دانشگاه گیلان در این تجمع با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ضمن حمایت از خیزش دانشجویان اروپایی و آمریکایی؛ اقدام پلیس آمریکا را در ضرب و شتم و برخوردهای خشن و غیرانسانی پلیس و نیروهای ویژه آمریکا با دانشجویان محکوم کردند.

 

سرپرست دانشگاه گیلان در این تجمع با اشاره به جنایات رژیم غاصب اسرائیل در غزه گفت: در چنین شرایطی که سازمان‌های بین المللی با سکوت تنها به خویشتنداری توصیه می‌کنند، مردم آزادیخواه و مسلمان ایران اسلامی همراه با کشورهای جهان به ایادی استکبار، آمریکا و کشورهای اروپایی و شرقی اعلام کردند که رژیم کودک کش اسرائیل را که به پایان حیات خود نزدیک شده، مهار کنند.

 

دکتر محمد دوستار با اشاره به راهپیمایی گسترده مردم دنیا در روز جهانی قدس در حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع غزه اظهار کرد: مردم در این راهپیمایی از اقدامات رژیم صهیونیستی اعلام انزجار کردند و از سازمان‌های بین‌الملل خواستند تا جلوی این جنایات گرفته شود.

 

وی به خیزش دانشجویان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه و برخوردهای غیرانسانی پلیس آمریکا با آنان اشاره کرد و افزود: دانشگاهیان، اساتید آزادیخواه جهان به ویژه در کشور آمریکا بپاخواستند و عدالت‌طلبی که در ایران آغاز شده اکنون به کشورهای آمریکایی و آسیایی رسیده‌است.

حمایت از مردم غزه و اعتراض‌ها به سیاست‌های دولت «جو بایدن» در حمایت همه جانبه از رژیم اسرائیل، این بار از سوی دانشجویان دانشگاههای آمریکا آغاز شده‌است، از زمان شروع اعتراض‌ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاههای آمریکا بر اساس گزارش رویترز، حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده اند.

 

این اعتراض ها در پی حمایت های همه جانبه دولت بایدن از اسرائیل و کشتار بی وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی، عدم اجرای هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

 

جو بایدن رییس جمهور آمریکا پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد.

 

لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان پس از ماهها تاخیر و اختلاف ابتدا در مجلس نمایندگان و سپس مجلس سنای این کشور به تصویب رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار