کد خبر : 84611
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 آذر 1401- 01: 19

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی گیلان مطرح کرد

درآمد ۳۸۰۰ میلیاردی کشاورزان از کشت دوم

درآمد ۳۸۰۰ میلیاردی کشاورزان از کشت دوم

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی گیلان، از عزم کشاورزان گیلانی برای رونق تولید و درآمدزایی بیشتر خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال بالغ بر ۲۴۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی کشت دوم برداشت شود که ارزش اقتصادی آن ۳۸۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، ابراهیم اکبرزاده در جمع خبرنگاران، با اشاره به عزم کشاورزان گیلانی برای رونق تولید و درآمدزایی بیشتر، اظهار کرد: کشاورزان گیلانی تاکنون با برداشت انواع محصولات کشت دوم درآمد خوبی کسب کرده‌اند.

 

وی افزود: در سال جاری پس از برداشت محصول استراتژیک استان گیلان یعنی برنج، در سطح ۸۰ هزار هکتار از اراضی استان پرورش راتون به همراه کشت سایر محصولات در دستور کار کشاورزان گیلانی قرار گرفت.

 

اکبرزاده ادامه داد: از این مقدار حدود ۵۸ هزار هکتار به پرورش راتون و ۲۲ هزار هکتار به کشت سایر محصولات کشاورزی شامل انواع نباتات علوفه‌ای، سبزیجات برگی و غده‌ای، حبوبات و گندم و جو اختصاص پیدا کرد.

 

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود از این سطح، بالغ بر ۲۴۰ هزار تن محصول برداشت شود که ارزش اقتصادی آن ۳۸۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: تاکنون ۷۵ درصد از محصول راتون و سایر محصولات کشت دوم استان گیلان برداشت شده است و مابقی هم به تدریج برداشت خواهد شد.

 

اکبرزاده یادآور شد: در حال حاضر کشت باقلا هنوز در استان گیلان ادامه دارد و حدود ۴۰۰۰ هکتار از اراضی استان به این امر اختصاص پیدا می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری است و بخشی از این اراضی برای پرورش راتون و سایر محصولات مناسب است؛ بنابراین کشاورزان می‌توانند به ادارات جهاد کشاورزی شهرستان ها مراجعه کرده و مشاوره‌های لازم را برای کشت دوم دریافت کنند.

 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه برداشت محصولات کشت دوم تا فروردین ادامه دارد، افزود: به کشاورزان توصیه می شود که به کشت علوفه و برسیم هم در اراضی دارای قابلیت کشت این محصولات بپردازند، زیرا بسیار به صرفه است و تا سه مرحله برداشت می شود.

 

وی با بیان اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، تصریح کرد: افزایش کشت دوم محصولات کشاورزی موجب افزایش ضریب بهره برداری از شالیزارهای گیلان شده است و دیگر کشاورزان نیز همت کنند تا با افزایش کشت دوم زمینه بهره برداری از این نعمت خدادادی را افزایش دهند.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار