کد خبر : 103128
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402- 51: 9

تحقق ضرب‌المثل "خواستن توانستن است"؛

اشتغال مستقیم ۱۱۵ نفر با احیای شرکت صنایع پوشش در رشت/ فعالیت بخش ریسندگی در سه نوبت کاری

اشتغال مستقیم ۱۱۵ نفر با احیای شرکت صنایع پوشش در رشت/ فعالیت بخش ریسندگی در سه نوبت کاری

مدیر صنایع پوشش ایران از روند موفقیت آمیز احیای این کارخانه پس از سال ها تعطیلی خبر داد و گفت: شعبه دوم فروشگاه همزمان با دهه فجر افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی گیلانستان، تعطیلی و رکود واحدهای تولیدی همواره یکی از دغدغه های مهم جامعه بوده و احیای دوباره این واحدها از آرزوهای مردم در راستای ایجاد اشتغال پایدار محسوب می شود.

شرکت صنایع پوشش یکی از واحدهای تعطیل گیلان بود که اکنون با تلاش دستگاه قضایی، سازمان بازرسی، مسئولان استانی، استاندار گیلان به ویژه برخی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دوباره احیا و به چرخه تولید بازگشته است.

 

*صنعت نساجی گیلان قدمت ۱۰۰ ساله دارد

مدیر صنایع پوشش ایران در گفت و گو با خبرنگار گیلانستان با اشاره به سابقه ۱۰۰ ساله صنعت نساجی در گیلان و سابقه ۵۰ ساله این شرکت اظهار کرد: سال ۱۳۵۲ شرکت صنایع پوشش احداث و راه اندازی شد و حدود چهار هزار کارگر در آن مشغول کار بودند و به عنوان بزرگ ترین کارخانه نساجی کشور محصولات تولیدی خود را به ۱۰ کشور جهان صادر می کرد.

کبری مهرورز به تولید انواع پارچه در شرکت صنایع پوشش ایران اشاره کرد و افزود: این شرکت دارای ۲۲ سوله نساجی با مدرن ترین ماشین آلات شامل ریسندگی، بافندگی و رنگرزی بود و سرانجام در سال ۱۳۸۳ به بخش خصوصی و شخصی که صلاحیت لازم را نداشت واگذار شد.

وی با اشاره به بارش برف سنگین گیلان در سال ۱۳۸۳، خاطرنشان کرد: پس از شش ماه واگذاری شرکت صنایع پوشش ایران، بارش برف موجب خسارت به سقف این شرکت شد و این دو عامل تعطیلی شرکت صنایع پوشش را رقم زد.

 

*راه اندازی شرکت صنایع پوشش ایران پس از ۱۷ سال تعطیلی

مدیر صنایع پوشش ایران، تعطیلی و تخریب سوله ها را سبب بیکاری تمام کارگران شاغل در این شرکت ذکر کرد و یادآور شد: به مدت ۱۷ سال شرکت صنایع پوشش ایران تعطیل بود تا اینکه در اواخر سال ۱۳۹۹ با ورود دستگاه قضایی و سازمان بازرسی گیلان، آغاز به کار شرکت در دستور کار قرار گرفت و احیای شرکت به گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند که زیر مجموعه بانک صنعت و معدن است، واگذار شد.

مهرورز با بیان اینکه پس از برگزاری مناقصه، راه اندازی سوله ها برای آغاز چرخه نساجی در سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: نخستین سوله ۸ هزار و ۵۰۰ متری سالن ریسندگی تاسیس و دستگاه ها و تجهیزاتی که از قبل بدون استفاده مانده بود وارد مدار تولید شد و حتی به تولید آزمایشی رسیدیم.

 

*اشتغال ۱۱۵ نفر با آزمون جذب نیرو در شرکت صنایع پوشش ایران

وی به نیاز حدود ۲۰۰ نفر نیروی کار در قالب کارگر، نساج، تکنسین برق و مکانیک با راه اندازی سالن ریسندگی شرکت صنایع پوشش ایران اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه دادگستری گیلان مبنی بر جذب نیروی کار با برگزاری آزمون، طی تعامل با سازمان جهاد دانشگاهی استان و مرکز آزمون این نهاد، اقدام به فراخوان ثبت نام در آزمون استخدامی کردیم و ۱۱۵ نفر جذب شدند.

مدیر صنایع پوشش ایران با اشاره به راه اندازی خط دوم تولید این شرکت، اذعان کرد: تمهیدات لازم برای راه اندازی خط سوم تولید انجام شده و با راه اندازی سومین خط تولید ظرفیت تولید نخ شرکت به روزانه ۱۰ تن می رسد.

مهرورز، بازسازی انبار شرکت صنایع پوشش با مساحتی بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع را اقدامی دیگر در راستای احیای این شرکت ذکر کرد و افزود: تعدادی ماشین آلات بافندگی مدرن و به روز خریداری شده و تولید در بخش نخ و گردباف در حال انجام است.

 

*فعالیت بخش ریسندگی در سه نوبت کاری

وی از فعالیت بخش ریسندگی صنایع پوشش ایران در سه نوبت کاری خبر داد و اظهار کرد: ظرفیت تولید نخ شرکت به ۲ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم رسیده است.

مدیر صنایع پوشش ایران با بیان اینکه بازسازی و احیای فروشگاه و نمایشگاه دائمی شرکت در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: اکنون فروشگاه و نمایشگاه دائمی در محل شرکت صنایع پوشش فعال است و محصولات شرکت به فروش می رسد.

 

*تولید کالای خواب، سویشرت و هودی در سالن دوزندگی صنایع پوشش ایران

مهرورز با بیان اینکه سالن دوزندگی شرکت صنایع پوشش ایران به مساحت ۷۰۰ متر مربع با اشتغال بانوان جویای کار و بد سرپرست راه اندازی شده است، تصریح کرد: محصولات کالای خواب، سویشرت و هودی در سالن دوزندگی تولید می شود.

 

*راه اندازی سالن رنگرزی شرکت صنایع پوشش ایران

وی به احیای چهار سالن ریسندگی، بافندگی، دوزندگی و فروش محصولات با راه اندازی صنایع پوشش ایران اشاره کرد و گفت: مطالعات راه اندازی سالن رنگرزی شرکت انجام شده و به زودی مناقصه احداث آن پس از تصویب هیئت مدیره شرکت صنایع پوشش ایران برگزار می شود که از طرح های میان مدت محسوب می شود.

 

*راه اندازی آموزش پودمانی در صنایع پوشش ایران

مدیر صنایع پوشش ایران، احداث دانشکده علمی کاربردی نساجی را از طرح های چشم انداز این شرکت برشمرد و اظهار کرد: پس از تایید شورای انقلاب فرهنگی، یک شعبه در رشته نساجی راه اندازی می کنیم ضمن اینکه از قبل نظام آموزشی پودمانی را با مرکز جهاد دانشگاهی گیلان پیگیر هستیم و مقدمات آن انجام شده که امیدواریم تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ محقق شود.

 

*احداث و بازسازی مجموعه هتل رستوران صنایع پوشش ایران

مهرورز با اشاره به اینکه احداث و بازسازی مجموعه هتل رستوران صنایع پوشش ایران از برنامه های آینده این شرکت محسوب می شود، تصریح کرد: طرح جامع احداث مجموعه فرهنگی ورزشی شرکت صنایع پوشش ایران آماده شده است.

وی، اشتغال را از دغدغه های مهم جامعه عنوان کرد و افزود: تولید یکسری از کالا را به طور غیر مستقیم با بعضی سازمان های خیریه در راستای ایجاد اشتغال آغاز کردیم.

مدیر صنایع پوشش ایران با بیان اینکه با وجود تلاطم در بازار شرکت از فروش خوبی برخوردار است و از شهرهای تهران، تبریز، ارومیه، اصفهان و … مشتری داریم، بیان کرد: ماهانه پاسخگوی ۱۰۰ تن نخ به خریداران هستیم و با راه اندازی خط تولید جدید پاسخگوی بیشتر مشتریان می شویم.

مهرورز، تولیدات شرکت صنایع پوشش ایران را در رده دوم و سوم کشور عنوان کرد و یادآور شد: نساجی از ارزش افزوده بالا و ایجاد اشتغال برخوردار است و در این راستا حتی ضایعات شرکت مشتری دارد.

مدیر صنایع پوشش ایران از راه اندازی و افتتاح شعبه دوم فروشگاه تولیدات این شرکت همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی سال جاری در خیابان سعدی شهر رشت خبر داد و گفت: با حمایت های دستگاه قضایی، سازمان بازرسی، گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند، استاندار و نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و همچنین با تلاش همکاران، در مدت دو سال گذشته توانستیم در راستای تولید و احیای مجموعه صنایع پوشش ایران گام کوچکی برداریم.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار