کد خبر : 84648
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 آذر 1401- 08: 22

دریانوردی به رشته های دانشگاه گیلان افزوده شد

دریانوردی به رشته های دانشگاه گیلان افزوده شد

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان اعلام کرد: طبق رایزنی های انجام شده بین وزارت علوم و سازمان بنادر و دریانوردی علاقمندان رشته علوم دریایی – دریانوردی می توانند در ۱۴۰۲ این رشته را در دانشگاه گیلان انتخاب کنند.

به گزارش گیلانستان، حسین یونسی روز پنجشنبه در حاشیه سفر معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری به استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : رشته کلی علوم دریایی- ناوبری دارای سه گرایش است که در گام نخست رشته مکانیک کشتی در دانشگاه گیلان تدریس خواهد شد و ۲ گرایش ناوبری و برق و الکترونیک نیز در گام بعدی به این رشته اضافه می شود.

 

وی عنوان‌کرد: متقاضیان می توانند در دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش در سال ۱۴۰۲ این رشته را در میان سایر رشته های دانشگاه گیلان که از دانشگاههای برتر کشور است ، انتخاب کنند.

 

وی افزود: از لحاظ قانونی این رشته دارای محدودیت پذیرش در بین مردان و زنان نیست اما به لحاظ سختی کار در بین مردان علاقمندی بیشتری برای تحصیل در این رشته وجود دارد.

 

یونسی تصریح کرد: کلیات راه اندازی رشته مذکور به دلیل تعداد زیاد علاقمندان به تحصیل در این رشته از سوی معاون آموزشی وزیر تائید شد و در بازدید انجام شده لزوم انجام این کار مورد تاکید قرار گرفت .

 

وی خاطر نشان کرد: در کشور ۱۲۵ هزار دریانورد دارای مدرک در سه رده نامحدود (کشتی های اقیانوس پیما )، زیر سه هزار (کشتی های با تناژ سه هزار تن) و زیر ۵۰۰ هزار تن (کشتی های با تناژ ۵۰۰ هزار تن) هستند اما در این استان زمینه برای آموزش در رده نامحدود وجود ندارد و گیلانیان علاقمندان به این رده باید به استانهای جنوبی مراجه کنند.

 

پیرو مذاکرات انجام شده مبنی بر اخذ مجوز نهایی از وزارت علوم اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان از معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری دعوت کرد تا این رشته را در استان گیلان راه اندازی کنند که معاون وزیر علوم پس شرکت در جلسه ای و بازدید از محوطه بندری راه اندازی این رشته در استان گیلان را تائید کرد .

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار