کد خبر : 95486
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402- 05: 12

نماینده ولی فقیه در گیلان:

دستگاه قضا از ملازمات تشکیل تمدن اسلامی است

دستگاه قضا از ملازمات تشکیل تمدن اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان گیلان، دستگاه قضا را یکی از ملازمات تشکیل تمدن اسلامی دانست و گفت: دستگاه قضایی با مانع زدایی فساد و همچنین بسترسازی‌امید به توده‌ها می‌تواند در تشکیل تمدن اسلامی نقش آفرین باشد.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده مقام معظم رهبری در استان گیلان صبح امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان گیلان در سالن همایش‌های امام خمینی (ره) دادگستری گیلان با اشاره به نامه حضرت‌امیر به مالک اشتر، اظهار کرد: یکی از رسالت حضرت‌امیر به مالک «پرهیزکاری» و «صداقت» است.

 

وی با اشاره به نکوهش ستایش بیش از حد از سوی‌امیرالمؤمنین، افزود: ستایش اگر از حد بیشتر شود، به سمت باطل سوق پیدا می‌کند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان گیلان با تأکید بر حفظ و تقویت توده‌های مردمی در کلام امام علی علیه السلام، افزود: اگر توده‌های مردمی از حاکمان راضی باشند، خشم و ازجار از کارگزاران حاکمیت دور می‌شود.

 

فلاحتی با بیان اینکه احکام و شارع مقدس برای رشد و تعالی انسان است، خاطرنشان کرد: بیشترین احکام دین اسلام مربوط به دستگاه قضایی جهت نیل به اهداف عالیه تمدن اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه خشم دنیای بشر از حرکت مسیر جمهوری اسلامی در ایجاد تمدن اسلامی، است، افزود: دنیا می‌داند اگر تمدن اسلامی در دنیا فراگیر شود، بساط هرج و مرج آن‌ها برچیده خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان، دستگاه قضا را یکی از ملازمات تشکیل تمدن اسلامی دانست و گفت: دستگاه قضایی با مانع زدایی فساد و همچنین بسترسازی‌امید به توده‌ها می‌تواند در تشکیل تمدن اسلامی نقش آفرین باشد.

 

فلاحتی، به موضوع اطاله دادرسی اشاره کرد و افزود: اشراف عامه مردم به مبانی و مفاهیم حقوقی کم بوده و این مسأله ممکن است موجب اطاله دادرسی شود که لازم است دستگاه قضا به مردم کمک کند.

 

وی بر لزوم بستن مبادی فساد و همچنین افزایش جریمه‌ها جهت بازدارندگی جرایم تأکید کرد.

 

گسترش سلاح غیر مجاز حتی بسیار کم را یکی از مبادی بروز تخلف دانست و افزود: جمع‌آوری تدریجی سلاح‌های غیر مجاز که در برخی از استان‌ها بسیار کم موجود و ممکن است منجر به تضعیف فراجا شود از ضروریات است.

 

به گزارش فارس؛ چندی پیش حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی را به سِمت ریاست کل دادگستری استان گیلان و ریاست شعبه اول دادگاه تجدیدنظر این استان منصوب و جایگزین حجت‌الاسلام خلیلی کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار