کد خبر : 103361
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 بهمن 1402- 36: 19

لیست اصولگرایان و تأیید صلاحیت علوی؛

دو چالش جدی جبار کوچکی نژاد برای موفقیت در انتخابات مجلس

دو چالش جدی جبار کوچکی نژاد برای موفقیت در انتخابات مجلس

شاید علوی نتواند آرای لازم جهت رسیدن به کرسی بهارستان را کسب نماید، اما حضورش در رقابت انتخابات آرای کوچکی‌نژاد را کاهش خواهد داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، جبار کوچکی نژاد را می‌توان از توانمندترین نمایندگان مجلس شورای اسلامی نه فقط در استان گیلان، بلکه در کشور برشمرد و این در نوع ارتباط نزدیکش با وزرا و هیئت دولت هویداست.

 

علی رغم اینکه در بسیاری از محافل سیاسی استان احتمال رای آوری وی در این انتخابات را به واسطه ۴ دوره تجربه نمایندگی، بالای ۹۰ درصد می‌دانند اما باید گفت کوچکی‌نژاد در این دوره ۲ چالش جدی و بزرگ دارد که در دوره‌های پیش نداشته است.

 

اولین مانعِ حرکت رو به جلوی این نماینده مجلس را می‌توان اظهارات دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گیلان در نشست خبری روز هفتم دی دانست که گفت: “برای قرار گرفتن کاندیداها در لیست، دیگر نظرسنجی ملاک اصلی نیست و این دوره از شایسته ترین داوطلب‌ها حمایت خواهیم کرد.”

 

در دوره‌های گذشته کوچکی نژاد را با این استدلال در لیست نهایی اصولگرایان قرار می‌دادند که طبق نظرسنجی‌ها وی از مقبولیت و رای خوبی برخوردار است و همین امر سبب می‌شد چندین هزار رای جدید از دلسوزان نظام و انقلاب به وی اضافه شود؛ اما گویا در این دوره دیگر قرار نیست نام کوچکی‌نژاد در لیست شانا و سایر لیست‌های موثر اصولگرایی دیده شود.

 

دومین چالش این نماینده مجلس نیز تایید صلاحیت سیدامیرحسین علوی شهردار سابق و عضو ادوار شورای شهر رشت است.

 

علوی روزگاری مسئول ستاد جوانان کوچکی نژاد در ایام انتخابات بوده و نقش بسزایی در موفقیت وی داشت، پس از آن نیز با حمایت کوچکی‌نژاد رای چشمگیری برای ورود به شورای شهر رشت کسب نمود؛ به همین دلیل می‌توان گفت بخش اعظمی از سبد آرای این ۲ کاندیدای انتخابات یکسان است و اگر چنانچه علوی به نفع وی یا هر کاندیدای دیگری کنار نرود، شکست کوچکی‌نژاد در انتخابات دور از انتظار نخواهد بود.

 

شاید علوی به دلیل عدم ارتباط مستقیم با روستاها و بخش‌های رشت و خمام ، نتواند آرای لازم جهت رسیدن به کرسی بهارستان را کسب نماید، اما حضورش آرای کوچکی‌نژاد را کاهش خواهد داد.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار