کد خبر : 106968
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403- 01: 19

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان:

ذخیره سد سفیدرود به ۷۰۲ میلیون مترمکعب رسید

ذخیره سد سفیدرود به ۷۰۲ میلیون مترمکعب رسید

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان، با اشاره به آغاز رهاسازی آب سد سفیدرود، گفت: ذخیره سد به ۷۰۲ میلیون مترمکعب رسیده است.

به گزارش گیلانستان، وحید خرمی امروز، ۱۷ اردیبهشت ماه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه شرایط منابع آبی در سال جاری مانند سال گذشته است، افزود: نیازمند برنامه ریزی جهت آبرسانی به شالیزارها و اجرای دقیق تقویم زراعی از سوی کشاورزان هستیم.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به رهاسازی آب سد سفیدرود براساس تقویم زراعی در نیمه دوم اردیبهشت ماه، تصریح کرد: شرایط شبکه سد به گونه‌ای است که به یکباره وارد مدار بهره‌برداری نمی‌شود و لذا در حال حاضر آب‌گذاری کانال فومنات و کانال چپ سنگر شامل رشت و خمام آغاز شده و از ۱۹ اردیبهشت ماه کانال راست سنگر یعنی شرق استان را وارد مدار می‌کنیم.

 

خرمی با بیان اینکه رسیدن آب به انتهای شبکه و سپس توزیع در شهرها و روستاها چهار روز طول می‌کشد، خاطرنشان کرد: ۱۴ روز به صورت پیوسته آب‌گذاری را انجام می‌دهیم تا آب به انتهایی‌ترین نقطه شبکه برسد و عملیات نشاء مطابق با تقویم زراعی پیش برود، اما پس از این ۱۴ روز و همانند سال گذشته، چهار روز قطع و هشت روز وصل خواهیم داشت که در خردادماه ادامه پیدا می‌کند.

 

وی در ادامه از انجام سالانه ۵۰۰ کیلومتر لایروبی انهار اصلی و درجه یک خبر داد و گفت: امسال ۶۵۰ کیلومتر را لایروبی کردیم تا آب سریع‌تر به روستاها و مزارع برسد؛ این لایروبی در سرعت رسیدن آب و کاهش مصرف بسیار اثرگذار است.

 

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه بیش از ۹۰۰ پمپ سنگین در سطح ایستگاه‌های پمپاژ استان داریم، عنوان کرد: این پمپ‌ها سرویس و مرمت شده‌اند و آماده بهره‌برداری تا آخرین روز فصل کشاورزی هستند لذا از کشاورزان می‌خواهیم از تجهیزات ایستگاه‌های پمپاژ در برابر تخریب و سرقت مراقبت کنند.

 

وی با اشاره به حفر بیش از ۶۰۰ حلقه چاه عمیق توسط آب منطقه ای و جهاد کشاورزی، یادآور شد: همه این چاه‌ها در مدار هستند و چاره‌ای جز این نیست لذا از کشاورزان انتظار داریم به تقویم زراعی پایبند باشند و به اندازه نیاز خود آب بگیرند و اجازه دهند که آب به مزارع پایین دست برسد.

 

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار