کد خبر : 99365
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آبان 1402- 52: 20

راه‌آهن رشت ـ کاسپین عبدالملکی را به منطقه آزاد انزلی کشاند

راه‌آهن رشت ـ کاسپین عبدالملکی را به منطقه آزاد انزلی کشاند

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از روند عملیات اجرایی پروژه اتصال راه آهن رشت کاسپین بازدید کرد.

به گزارش گیلانستان، ‌راه‌آهن رشت ـ کاسپین، بخشی از طرح توسعه راه‌آهن و آخرین پازل از اتصال کریدور شمال به جنوب است که می‌تواند در تجارت جهانی به‌ویژه در منطقه اوراسیا تحولی بزرگ ایجاد کند.

 

به اذعان کارشناسان اقتصاد حمل‌ونقل، اجرای پروژه ریلی رشت – کاسپین علاوه بر اهمیت در حمل‌ونقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان، ازنظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید و جایگزین جهت صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج‌فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران، بسیار مهم است.

 

آخرین وعده بهره‌برداری راه‌آهن رشت-کاسپین که عملیات اجرایی آن از سال ۹۸ کلید خورده، در حالی پس از سال‌ها در خردادماه امسال به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی رسید که وزیر راه و شهرسازی در همین تاریخ ( پایان خرداد ماه) قول بهره‌برداری آن را داده بود.(اینجا بخوانید)

 

اما در ادامه نیز استاندار گیلان قول بهره‌برداری از راه‌آهن رشت کاسپین تا پایان آبان ماه امسال را داد؛ قولی که وزیر راه و شهرسازی نیز پیش از وی این وعده را برای اضافه شدن این پروژه، به خط ریلی کشور داده بود.

 

در آخرین اظهارنظر نیز محمد پردل‌نژاد مدیرحوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گیلان در نخستین روز از ماه جاری، پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن رشت ـ کاسپین با احتساب زیرسازی و روسازی ۸۶ درصد و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را ۱۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

 

حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در ابتدای ورود به منطقه آزاد انزلی با حضور در مسیر اتصال راه آهن سراسری به منطقه آزاد انزلی از نزدیک در جریان آخرین وضعیت ساخت پروژه ملی راه آهن رشت به بندر کاسپین قرار گرفتند.

 

در این بازدید اکبر نیازی سرپرست سازمان و مشاور پروژه توضیحاتی در خصوص فرایند تکمیلی این طرح ملی ارائه داد.

 

عملیات زیرسازی و روسازی ریل در محدوده فنس بندری توسط سازمان منطقه آزاد انزلی انجام شده است.

 

 

 

مشاور رییس‌جمهور پس از بازدید از مسیر اتصال راه آهن سراسری به محدوده فاز بندری رفت و از نقطه اتصال ریل به بندرکاسپین بازدید کرد.

 

حضور در میز خدمت سرمایه‌گذاران منطقه ازاد انزلی دیگر برنامه دبیر شورای عالی مناطق آزاد در حضور یک روزه خود در منطقه آزاد انزلی است.

 

راه‌آهن رشت ـ کاسپین به طول ۳۵ کیلومتر بوده که در ۲ قطعه مسیر ریلی به طول ۱۷ و ۱۸ کیلومتر است در دست احداث قرار دارد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار