کد خبر : 100093
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1402- 25: 11

راه‌آهن رشت کاسپین دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد

راه‌آهن رشت کاسپین دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی و رطوبت بالای زمین سرعت اجرای پروژه ریلی را کُند کرده است، گفت: در تلاشیم تا راه‌اهن رشت_کاسپین در ۲ ما آینده و نهایتا دهه فجر امسال به طور کامل به بهره‌برداری برسد.

به گزارش گیلانستان، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی عصر امروز در جریان بررسی روند احداث و پیشرفت فیزیکی پروژه ریلی راه آهن رشت_کاسپین و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه احداث راه‌آهن رشت_کاسپین منجر به رشد اقتصادی گیلان در حوزه‌های مختلف می‌شود، اظهار کرد: بر اساس بررسی به عمل آمده این پروژه خوشبختانه با پیشرفت بسیار خوبی همراه بوده و با توجه شرایط سخت اجرا، به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی با تاکید بر سخت بودن اجرای پروژه راه‌آهن رشت_کاسپین گفت: بخش اعظمی از این پروژه در شرایط خاص و به صورت مرطوب در حال انجام بوده و همین امر دلیلی بر کندی و سختی انجام کار است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی و رطوبت بالای زمین سرعت اجرای پروژه ریلی را کُند کرده است، بیان کرد: در تلاشیم تا راه‌اهن رشت_کاسپین در ۲ ماه آینده و نهایتا دهه فجر امسال به طور کامل به بهره‌برداری برسد.

 

خادمی با اشاره به اهمیت پروژه ریلی رشت _ کاسپین _ آستارا بیان کرد: خط ریلی رشت _ کاسپین از پروژه‌های مهم ریلی کشور است و تاکنون در کشور  ۵۰۰ کیلومتر ریل‌گذاری انجام شده در حالی که، در گذشته میانگین ریل‌گذاری سالانه به کمتر از ۲۰۰ کیلومتر می‌رسید.

 

وی از اجرای چهار پروژه ریلی بزرگ و مهم در کشور خبر داد و گفت: پروژه راه آهن بستان آباد به تبریز، راه آهن کردستان _ سنندج، رشت _ کاسپین و پروژه ریلی اردبیل، چهار پروژه مهم ریلی کشور است که سه مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل شد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار