کد خبر : 99263
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آبان 1402- 40: 16

استاندار گیلان خبر داد؛

راه اندازی قرارگاه جهادی سلامت در گیلان/ عدالت در نظام سلامت برقرار شود

راه اندازی قرارگاه جهادی سلامت در گیلان/ عدالت در نظام سلامت برقرار شود

استاندار گیلان از راه اندازی قرارگاه جهادی سلامت در استان خبر داد و گفت: عدالت در نظام سلامت برقرار شود.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی صبح چهارشنبه در نشست شورای سلامت گیلان اظهار کرد: این استان در شاخص‌های تهدیدزا پیشتاز است و لذا توجه به تقویت زیر ساخت‌های نظام سلامت مورد تاکید است.

 

وی با تاکید بر لزوم عقب ماندگی‌های نظام سلامت گیلان، افزود: اجرای سند سلامت استان گیلان ضرورت دارد و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

 

استاندار گیلان با اشاره به کمبود تخت‌های درمانی در این استان بیان کرد: جهت پوشش نیازهای در مانی جامعه سالمندی گیلان نیاز است تعداد تخت‌ها در این استان افزایش یابد و از طرفی دیگر باید به گونه عمل شود تا ضرورت استفاده از این تخت‌ها کاهش پیدا کند.

 

عباسی با تاکید بر لزوم برپایی عدالت در نظام سلامت گیلان اضافه کرد: چهار سوی گیلان باید به قطب سلامت تبدیل شود تا در زمان‌های ضروری و بحرانی دچار چالش نشویم.

 

وی از راه اندازی قرارگاه جهادی سلامت در گیلان خبر داد و افزود: تشکیل این قرارگاه می‌تواند بخشی از کم و کاستی حوزه سلامت و درمان گیلان را پوشش دهد.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه چالش‌های نظام سلامت گیلان احصا شود، گفت: باید خدمات پاراکلینیک در کنار توسعه خدمات تخصصی در شهرستان‌ها و مناطق کم برخوردار و روستایی توسعه پیدا کند.

 

عباسی با اشاره به نقش محوری بهورزان در ارتقای سلامت بیان کرد: راه جوان‌سازی جمعیت و غربالگری بیماری‌های غیر واگیر به‌ویژه پیشگیری از انواع سرطان‌ها از مسیر تقویت بهروزان می‌گذرد.

 

وی با انتقاد از عدم برخورداری گیلان از بیمارستان جنرال افزود: تلاش برای راه اندازی بیمارستان جنرال در گیلان باید به یک مطالبه جدی تبدیل شود.

 

استاندار گیلان با اشاره به پیشرفت قابل‌قبول احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت بیان کرد: دستگاه‌های خدماتی و زیرساختی به‌فوریت زیرساخت‌های آب، گاز، برق و مخابرات را در منطقه فراهم کنند.

 

عباسی اتمام بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی و آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان جنرال را از اولویت‌های گیلان در نظام سلامت برشمرد، بیان کرد: این دو انتظار دیرینه و به حق گیلانیان با تلاش و ممارست همگانی تحقق می‌پذیرد و کوتاهی در این بخش پذیرفته نیست.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار