کد خبر : 44081
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 آذر 1398- 46: 10

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

رشد هشت برابری ثبت آثار طبیعی در گیلان

رشد هشت برابری ثبت آثار طبیعی در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از رشد هشت برابری ثبت آثار طبیعی در گیلان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش گیلانستان شهروز امیر انتخابی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توجه به آثار طبیعی در استان گیلان باعث جذب گردشگر می‌شود، اظهار کرد: استان گیلان دارای مناطق طبیعی و گردشگری بسیار خوب و فراوانی است که بعضی از آن‌ها در دنیا بی‌نظیر بوده و توجه به آن بسیار به جذب گردشگر و ایجاد اشتغال پایدار کمک می‌کند.

وی با اشاره به افزایش ثبت آثار طبیعی در گیلان گفت: پارسال تنها سه مورد آثار طبیعی در گیلان ثبت‌شده بود که با تلاش مسؤولان این آمار امسال با رشد هشت برابری مواجه بوده و به ۱۶ اثر رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اعلام ۱۶ اثر طبیعی ثبت‌شده در گیلان افزود: تالاب سوستان، ذخیره‌گاه سفید پلت صفرابسته، آبشار ویسادار، غار چشمه باد، آبشار ورزان سوباتان، گل سوسن چلچراغ، قله شاه معلم ماسوله، گل لاله واژگون، آبشار لاتون، روگا و تالاب کردمحله انزلی ازجمله آثار طبیعی گیلان است که ثبت ملی شدند.

امیر انتخابی با اذعان به اینکه در تلاشیم مابقی آثار طبیعی راهم ثبت ملی کنیم بیان کرد: کارشناسان میراث فرهنگی تلاش بسیار زیادی برای ثبت آثار طبیعی در گیلان دارند که مابقی این آثار که ۱۴ عدد است برای ثبت به تهران فرستاده می‌شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار