کد خبر : 92378
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اردیبهشت 1402- 08: 12

رشد ۲۷ درصدی پرونده‌ کالای قاچاق کشف شده در گیلان

رشد ۲۷ درصدی پرونده‌ کالای قاچاق کشف شده در گیلان

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان اظهار کرد: ارزش ریالی پرونده‌های متشکله حوزه قاچاق در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل ۳۳۳ درصد افزایش یافت که از نظر تعداد پرونده این رشد ۲۷ درصد بود.

به گزارش گیلانستان، تیمور پورحیدری روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا موفقیت کسب شده را مرهون تلاش شبانه روزی بازرسان این اداره کل دانست و افزود: تعداد پرونده‌های تشکیل شده در حوزه دخانیات ۴۷ فقره، کالاهای سلامت محور ۱۸۲ مورد، لوازم یدکی‌و لاستیک خودرو ۱۱ فقره و پوشاک و منسوجات ۲۳ مورد بود.

 

وی پرونده‌های شاخص در حوزه قاچاق کالا را مربوط به کشف ۲۰ هزارو ۱۴۵ عدسی و لنز دوربین قاچاق به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد ریال، ۲ هزار و چهار بسته توتون به ارزش حدود چهار میلیارد ریال و کشف هزار و ۲۸۰ پکیج قاچاق به ارزش بیش از ۱۱۵ میلیارد ریال عنوان کرد.

 

پورحیدری بیان کرد: ورود محصولات قاچاق فاقد پشتوانه موجب آسیب به تولیدات داخلی و ضربه به اقتصاد کشور است ورود ابن کالاها نظم بازار را بهم می‌ریزد و جایگاه واقعی تولیدات داخلی و زحمات تولید کنندگان را در جذب سهم بازار هدر می‌دهد از این‌رو به شدت با آن برخورد می‌کنیم.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان در ادامه از کسب رتبه دوم کشور توسط این اداره کل در مبارزه با قاچاق و نیز در تعداد بازرسی های انجام شده در حوزه قاچاق کالا در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این مهم ماحصل زحمات شبانه روزی همکاران در حوزه نظارت و بازرسی است که شایسته قدردانی می‌باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار