کد خبر : 27307
تاریخ انتشار : شنبه 6 مرداد 1397- 35: 17

رشد ۷۳ درصدی صادرات غیر نفتی از گمرکات گیلان

رشد ۷۳ درصدی صادرات غیر نفتی از گمرکات گیلان

ناظرگمرکات گیلان و مديركل گمرك انزلی از رشد ۷۳ درصدی صادرات غیر نفتی و ۷ درصدی واردات به لحاظ ارزش دلاری از گمرکات گیلان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، ابوالقاسم یوسفی نژاد در گفت ‌وگویی، گفت: در چهار ماهه نخست سالجاری معادل ۳۱۸ هزار و ۲۴۰ تن کالا به ارزش ۱۵۸میلیون و ۱۹۳هزار و ۴۳۷ دلار کالا شامل؛ انواع محصولات معدنی محصولات نباتی،سبزیجات، میوه، محصولات معدنی و مصنوعات آن، شیشه و مصنوعات، محصولات صنایع غذایی (بیسکویت، کلوچه، رب نوشیدنی و …) محصولات نساجی و محصولات پلاستیکی به کشورهای روسیه، آذربایجان، اوکراین وعراق، قزاقستان، افغانستان ،گرجستان، و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۱۳۶ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۷۳ درصد افزایش را نشان می دهد که در این میان گمرک آستارا بیشترین میزان افزایش صادرات را در میان گمرکات استان به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۴۷۸ هزار و ۷ تن كالا به ارزش۳۰۱ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۳۸۰ دلار شامل؛ آهن آلات و ماشين آلات صنعتي،لوازم برقي و قطعات آن چوب و تخته، انواع غلات و ساير محصولات شيميايي و … روسیه، قزاقستان، آذربايجان، گرجستان، ژاپن، تركيه و…. به استان وارد شده است افزود: این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۸ درصد کاهش و به لحاظ ارزش دلاری۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات گیلان اضافه کرد: ۷۲ هزار و ۷۸۸ تن کالا به ارزش ۱۱۴میلیون و ۹۲۸ هزارو ۴۵۱ دلار از مرزهای استان ترانزیت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۶ درصد کاهش و به لحاظ ارزش دلاری ۶۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد که از مبداء کشورهای روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و اکراین به مقصد کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، قرقیزستان، مناطق آزاد و … ترانزیت شده است.

یوسفی نژاد عمده کالاهای ترانزیت شده از گمركات گيلان را شامل سوخت، آهن آلات، چوب، تخته خودرو ، ماشین آلات صنعتی و البسه و سایر محصولات شیمیایی عنوان كرد.

ناظر گمرکات گیلان افزود: در چهار ماهه نخست امسال ۱۷۵هزار و ۱۱۵ نفر به کشور وارد و ۱۵۸هزار و ۶۵۰ نفر از کشور خارج شده‌اند. که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش از لحاظ مسافر ورودی و ۲۹ درصد افزایش از لحاظ مسافرین خروجی را نشان می‌دهد./ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار