کد خبر : 40034
تاریخ انتشار : شنبه 12 مرداد 1398- 13: 17

سرپرست استانداری گیلان:

رعایت اصل بی طرفی از سوی مجریان برگزاری انتخابات ضروری است

رعایت اصل بی طرفی از سوی مجریان برگزاری انتخابات ضروری است

سرپرست استانداری گیلان با تأکید بر لزوم رعایت اصل بی طرفی از سوی مجریان برگزاری انتخابات، گفت: همه افراد موثر در جریان برگزاری انتخابات باید این اصل را رعایت کنند.

به گزارش گیلانستان ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد انتخابات استان گیلان با اشاره به نقش و جایگاه مردم و مشارکت آنان در نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: ماهیت و ساختار اصلی نظام سیاسی کشور ما بر مبنای دین و براساس آرای مردم شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: وحدت و اتحاد ملی نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی، تداوم و تثبیت اقتدار آن تا به امروز داشته است.

زارع به شعار انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با عنوان «گام دوم انقلاب؛ قانون مداری و بی‌طرفی، انسجام ملی» اشاره کرد و افزود: مهمترین رویداد سیاسی امسال کشور،  انتخابات مجلس شورای اسلامی است که برگزاری آن با مشارکت حداکثری، در سایه امنیت و سلامت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه تأمین چهار رکن مهم «سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت» در جریان برگزاری انتخابات مورد تآکید است، یادآور شد: دو رکن سلامت و امنیت، وظیفه ذاتی وزارت کشور است که باید با جدیت تمام مورد توجه باشد و در راستای تحقق مشارکت حداکثری نیز براساس وظیفه ملی ما، باید کوشش مستمر صورت گیرد.

زارع با تأکید بر ضرورت تحقق آرامش اجتماعی و وحدت ملی، گفت: به دنبال وجود وحدت، آرامش اجتماعی نیز پدیدار و توسعه سیاسی و اجتماعی را محقق می شود.

سرپرست استانداری گیلان بر لزوم صیانت از آرای مردم به عنوان یک رکن و اصل مهم در انتخابات تاکید کرد و افزود: همه فعالان حوزه انتخابات باید با تمکین از قانون، اصل صیانت از آرای مردم را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: تقویت مشارکت عمومی یک ضرورت محسوب می شود زیرا این امر برای جمهوری اسلامی ایران که خود بر اساس مردم‌سالاری دینی شکل گرفته همواره مورد نظر بوده و استمرار مشروعیت این نظام مردمی در صحنه‌های بین‌الملی را نشان می‌دهد.

زارع با بیان اینکه برگزاری سالم انتخابات یکی از اهداف مهم دیگر ما است، اظهار کرد: ساز و کارهای مختلفی در استان پیش‌بینی شده که بر اساس برنامه زمانبندی اجرایی می شود.

وی تصریح کرد: مدیران دولت و نهادهای عمومی با انگیزه و مجاهدت در مسیر انجام وظایف خود تلاش کنند تا رضایت مردم را بیشتر جلب شود.

زارع با تأکید بر رعایت اصل بی طرفی از سوی فعالان حوزه برگزاری انتخابات و مجریان، اظهار کرد: نه تنها مجریان، بلکه همه افراد موثر در جریان برگزاری انتخابات باید از ابتدا تا انتها حضوری پررنگ و بی طرفانه داشته باشند و از انجام هرگونه رفتار شائبه برانگیز که اصل بی طرفی آنان را خدشه دار کند، جداً پرهیز کنند.

در پایان این نشست اعضای ستاد انتخابات استان احکام خود را دریافت کردند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار