کد خبر : 93764
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 خرداد 1402- 40: 23

سرپرست اداره محیط‌ زیست آستارا خبر داد؛

رفع تصرف ۴۰۰۰ متر مربع از پناهگاه حیات وحش لوندویل

رفع تصرف ۴۰۰۰ متر مربع از پناهگاه حیات وحش لوندویل

سرپرست اداره محیط زیست آستارا گفت: ۴۰۰۰ متر مربع از پناهگاه حیات وحش لوندویل این شهرستان با حکم قضائی از یک متصرف بومی پس گرفته شد.

به گزارش گیلانستان، محمد رضا سلامی اظهار کرد: مأمورین یگان محیط زیست در حین گشت و کنترل از پناهگاه حیات وحش لوندویل با فردی از اهالی منطقه مواجه که به صورت غیر قانونی اقدام به پاکتراشی و آماده سازی اراضی ملی جهت زراعت نموده بود.

 

وی افزود: با پیگیری واحد حقوقی و هماهنگی با مقام محترم قضائی و با بهره گیری از توان یگان منابع طبیعی و نیروی انتظامی و ماشین آلات شهرداری لوندویل رقبه تصرفی در سریع‌ترین زمان ممکن به طور کامل تخریب و رفع تجاوز صورت گرفت.

 

سلامی ادامه داد: پناهگاه حیات وحش لوندویل تنها زیست بوم ساحلی شهرستان مرزی آستارا بوده که به لحاظ اکولوژیکی و تنوع گیاهی و جانوری بسیار حائز اهمیت بوده و با هر گونه تصرف اراضی ملی و حفاظت شده در این منطقه برخورد خواهد شد و در صورت تکرار جرم و تصرف مجدد این اراضی کلیه ضرر و زیان وارده به محیط زیست مطالبه خواهد شد.

 

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستارا با اشاره به اینکه مردم و اهالی روستاهای حاشیه پناهگاه حیات وحش دوستار و حافظان محیط زیست هستند، اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرقانونی و جنگل تراشی و تصرف اراضی ملی مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست آستارا گزارش دهند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار