کد خبر : 37138
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 خرداد 1398- 27: 17

رمضان بهار آیه های زندگی/ انس با قرآن آسیب های اجتماعی را خنثی می کند

رمضان بهار آیه های زندگی/ انس با قرآن آسیب های اجتماعی را خنثی می کند

ماه رمضان فرصتی مناسب است که بیش از پیش به آیات الهی تدبر داشته و در طول زندگی این آیات را سرلوحه زندگی قرار دهیم.

به گزارش گیلانستان در این روزهای پرفضیلت ماه مبارک رمضان از هر سو، صوت قرآن به‌گوش می‌رسد و فضای شهر آکنده از صوت دلنشین قرآن است.

گیلانی استانی با نخبه‌های بسیار در امور قرآنی است که توانسته‌اند در سطح مسابقات استانی و کشوری مقام‌های ارزنده‌ای کسب کنند.

به مناسبت ماه مبارک رمضان به سراغ دو نخبه گیلانی رفته ایم و گفتگویی با رضا جانی پور حافظ کل قرآن و عاطفه ناصح قاری و حافظ ۱۰ جزء کلام الهی انجام داده که در زیر می‌خوانید:

*مسابقات سطح کشوری بسیار کمرنگ شده است

«رضا جانی پور» با اشاره به اینکه از سن ۲۱ سالگی حفظ قرآن را آغاز کردم اظهار کرد: در طول ۲ سال با یاری خداوند متعال توانستم حافظ قرآن شوم.

این حافظ کل قرآن تصریح کرد: انس با قرآن، باعث آرامش شده و بستر ساز پیشرفت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف زندگی است.

وی که مدرک کارشناسی تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی را دارد و به‌عنوان معلم ورزش در آموزش پرورش فعالیت می‌کند اظهارداشت: به لطف الهی در مسابقات متعدد استانی و کشور شرکت کرده و در این مدت کوتاه توانستم ۱۵ مقام استانی و سه رتبه کشوری کسب کنم.

 

جانی پور با اشاره به اینکه دشمنان از طرق مختلف ارزش‌های دینی و اسلامی را هدف توطئه‌های شومشان قرار داده‌اند، افزود: با گرایش جوانان به سمت قرآن و مکان‌های مذهبی می‌توانند در برابر فرهنگ بی‌بند و بار غرب واکسینه شوند.

این حافظ کل قرآن اضافه کرد: در انس با کلام الهی پیشرفت و آرامش قلبی و روحی انسان بیش از پیش مهیا می‌شود.

جانی پور با تاکید بر اینکه با گرایش جوانان به کلام الهی می‌توان از بسیاری از آسیب‌های جدی اجتماعی جلوگیری کرد افزود: بی‌توجهی به این مهم ضربات جبران ناپذیری بر جامعه وارد خواهد کرد.

وی به مسابقات قرآنی پرداخت و گفت: با افزایش برنامه ها و مسابقات قرآنی می‌توان گرایش جوانان و نوجوانان را در این مسیر مهیا کرد، متاسفانه مسابقات سطح کشوری در جامعه بسیار کمرنگ شده و از مسئولان امر خواستارم که مسابقات کشوری را بیش از پیش گسترش دهند.

این حافظ کل قرآن خاطرنشان کرد: از کلام وحی در لحظه لحظه زندگی بهره گرفتم و با قرآن تمام رفتار و کردار روزمره را می‌توان تطبیق داد.

*از نخبگان قرآنی در آموزش و پرورش بهره گرفته شودرامش آرامش

«عاطفه ناصح» اظهار کرد: مادرم مربی قرآن بود بدین سبب با همکاری و تلاش مادرم از پنج سالگی مأنوس به کلام وحی شدم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر توانستم ۱۰ جزء از قرآن کریم را حفظ کنم گفت: از دوران دبستان قرائت قرآن را آموختم.

ناصح تصریح کرد: در ۱۲ سالگی بود که موفق شدم نخستین رتبه کشوری را کسب کنم و از آن به بعد جدی‌تر و مصمم‌تر به قرائت قرآن روی آوردم.

این قاری قرآن خاطرنشان کرد: در این مدت به لطف الهی توانستم در مسابقات بسیج دانشجویی، مسابقات دانش آموزی، اوقاف، جهاد کشاورزی و مدهامتان شرکت کرده و رتبه‌های نخست کشوری را کسب کنم.

وی با اشاره به اینکه در مسابقات استانی هم شرکت کرده و مقام های بسیار را کسب کردم افزود: در حال حاضر ۱۷ رتبه کشوری را با لطف الهی و همکاری اساتید مربوطه به‌دست آورده‌ام.

ناصح با بیان اینکه هر انسانی در مدت کوتاه زندگی‌اش به‌دنبال آرامش است و آن آرامش فقط در کلام الهی نهفته است ادامه داد: همگان به خصوص جوانان و نوجوانان سعی کنند در روز یک آیه از قرآن را تلاوت کرده و در آیات الهی تدبر کنند به طور قطع تاثیراتش را در زندگی خواهند دید.

این قاری و حافظ قرآن به روایتی از امام صادق (علیه السلام) اشاره و اذعان کرد: ایشان فرموده‌اند: آرامش را در هر جایی غیر از قرآن پیدا کنید از فتنه‌ها در امان نمی‌مانید.

وی به پیشنهادات و خواسته‌هایس از مسئولان امر اشاره و اظهار کرد: مسئولان امر سعی کنند از نخبگان قرآنی در امر آموزش و پرورش بهره گیرند چرا که این خلاء در مدارس کشور احساس می‌شود.

ناصح خاطرنشان کرد: توجه به آموزش قرآن در مدارس، نخبه های قرآنی کشور را افزایش و در نتیجه از بسیاری از آسیب‌های جدی اجتماعی و بزهکاری‌ها جلوگیری می‌کند.

مسئولان امر با افزایش مراکز قرآنی و مهیا کردن آموزش‌های رایگان و برپایی مسابقات گسترده می‌توانند زمینه انس با قرآن کریم را برای جوانان و نوجوانان فراهم کنند، با نهادینه کردن کلام الهی در جامعه از بسیاری از آسیب های جدی و ناهنجاری‌ها جلوگیری شده و تاب آوری در برابر مشکلات را افزایش می‌دهد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار