کد خبر : 46970
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 بهمن 1398- 28: 10

مدیرعامل شرکت گازگیلان:

روستاهای بالای ۲۰ خانوار در گیلان تا پایان سال ۹۹ گازدار می‌شوند

روستاهای بالای ۲۰ خانوار در گیلان تا پایان سال ۹۹ گازدار می‌شوند

ضریب برخورداری از گاز طبیعی در گیلان تا سال ۹۹ به ۹۷ درصد می‌رسد و تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان نیز در این مدت زمانی یاد شده از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

به گزارش گیلانستان طبق گزارشات اعلام شده با توجه به اجرای پروژه‌های گازرسانی، مناطق زیادی در گیلان به عنوان منطقه سبز اعلام و معرفی شده‌اند از طرفی دیگر شرکت گاز اعلام کرده است با عملیاتی شدن طرح‌ها تا پایان سال ۹۹ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی و بهره‌برداری تعداد ۳۹ طرح و پروژه گازرسانی این شرکت در ایام دهه مبارک فجر امسال خبر داد و اظهار داشت: ۲۰ روستای گیلان به ویژه روستاهای کوهستانی در حوزه‌های مختلف استان از مواهب افتتاح این طرح‌ها بهره‌مند شده‌اند.

حسین اکبر با بیان اینکه امسال اجرای ۱۹ طرح گازرسانی شرکت برق منطقه‌ای گیلان مختص صنایع استان انجام شده است تصریح کرد: در مجموع چیزی حدود ۹ و نیم میلیارد تومان اعتبار از محل منابع داخلی برای عملیات اجرایی و افتتاح ۳۹ طرح و پروژه گازرسانی شرکت گاز استان گیلان هزینه صرف شده است.

وی افتتاح پروژه‌های گازرسانی در ۲۰ روستای گیلان و به تبع آن افزایش درصد بهره‌مندی خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز طبیعی به میزان ۹۵ درصد را مورد اشاره قرار داد و گفت: درصد برخورداری از گاز در سطح کشور به طور متوسط حدود ۸۴ درصد برآورد می‌شود بنابراین گیلان از متوسط کشوری بالاتر است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با تأکید بر اینکه هم‌اینک حدود ۲ هزار و ۳۵ روستای این استان از گاز برخوردار هستند افزود: در حال حاضر مجموعاً ۵۵۰ روستای بدون گاز در گیلان وجود دارد که البته از این تعداد ۳۳۰ روستا فاقد جمعیت و خالی از سکنه است بنابراین این مناطق در برنامه کاری شرکت گاز قرار نمی‌گیرند.

اکبر برنامه‌ریزی‌های انجام شده شرکت گاز گیلان برای اجرای عملیات گازرسانی به ۱۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: تمام سعی شرکت گاز گیلان گازرسانی به این روستاها است که در صورت تحقق این امر درصد برخورداری روستاهای استان از گاز طبیعی به ۹۷ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی بحث حذف قبوض کاغذی و الکترونیکی شدن پرداخت‌ها توسط مشترکان را از جمله برنامه‌های موفق شرکت گاز استان گیلان تلقی کرد و اظهار داشت: با توجه به سطح بالای برخورداری گیلان از نعمت گاز، شرکت گاز استان نیز از دو سال گذشته کیفی‌سازی خدمات به مشترکان خود را در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از فعال بودن سامانه‌های ۳۴۱۴، ۱۹۴ و سامانه پیامکی جهت ارتباط دو طرفه بین مشترکان گاز با این شرکت سخن گفت و عنوان کرد: مشترکان و مردم استان گیلان با استفاده از این امکانات می‌توانند هرگونه درخواست، پیشنهاد و شکایات خود را از عملکرد شرکت گاز به اطلاع برسانند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار