کد خبر : 95751
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1402- 14: 18

مدیرعامل توزیع برق گیلان خبر داد؛

رکورد شکنی مجدد مصرف برق در گیلان/ نیاز مصرف برق در استان از ۲ هزار مگاوات عبور کرد

رکورد شکنی مجدد مصرف برق در گیلان/ نیاز مصرف برق در استان از ۲ هزار مگاوات عبور کرد

مدیرعامل توزیع برق گیلان با بیان اینکه نیاز مصرف برق استان از مرز ۲ هزار مگاوات گذشت، گفت: این رقم بیشترین عدد ثبت شده از ابتدای سال بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

به گزارش گیلانستان، محمد تقی مهدیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با افزایش شدید دمای هوا در گیلان، مصرف برق در استان افزایش پیدا کرده است.

 

وی با تاکید بر لزوم اعمال مدیریت مصرف از سوی مشترکین، افزود: افزایش دمای هوا، سبب رکوردشکنی مصرف برق در گیلان شده و نیاز است که نسبت به مدیریت مصرف برق اقدام شود.

 

مدیرعامل توزیع برق گیلان با بیان اینکه نیاز مصرف برق استان از مرز ۲ هزار مگاوات گذشت، گفت: این رقم بیشترین عدد ثبت شده از ابتدای سال بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قریب به ۱۱.۵ درصدی مصرف را نشان می‌دهد.

 

مهدی زاده با بیان اینکه پایداری انرژی نیازمند همراهی و مشارکت مردم در مدیریت مصرف است، اضافه کرد: افزایش مصرف برق ممکن است موجب بروز مشکلاتی در برخی نقاط استان شود که از این رو کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، در کنار سایر عوامل اجرایی از جمله نیروهای پیمانکار طرف قرارداد شرکت، به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا مشکلات حادث شده در کمترین زمان برطرف شود و مشترکین گرامی بتوانند از انرژی حیاتی برق به صورت مطمئن و پایدار استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه هیچ گونه خاموشی نوبتی برای مشترکان خانگی از ابتدای سال اعمال نشده است، افزود: هر درجه افزایش دما حدود ۱۰۰ مگاوات مصرف برق در استان را افزایش می‌دهد.

 

مدیرعامل توزیع برق گیلان با تاکید بر لزوم قرارگیری فضای اتاق در دمای آسایش اضافه کرد: مشترکین می‌توانند با رعایت راهکارهای بسیار ساده مانند قرار دادن درجه کولر روی ۲۵ درجه (دمای آسایش)، نصب سایه بان بر روی کمپرسورهای کولرها، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف، خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده حداکثری از روشنایی روز و… علاوه کاهش بهای برق مصرفی خانوار به پایداری شبکه‌های برق کمک کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اروجعلی سه شنبه , ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

خب گرمه،مخصوصا اونجا که رطوبت بالایی هم داره،رکورد اب خوردن و دستشویی رفتن رو‌شکستیم تو این گرما

یوسف سه شنبه , ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

هیچکس نیست بپرست این شرکت برق طی یک سال گذشته چقدراشتراک جدیدواگذارکرده..خب شما که ظرفیت تولید برق نداری با کدوم مجوز امتیازجدیدواگذارمیکنی..صداوسیما هم که فقط میگه مصرف نکنین..کارشناس صداوسیما هم که جیره خور توانیرهست

رفتن به نوار ابزار