کد خبر : 86285
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶

زیتونکاران گیلان ۶۸۰ میلیارد تومان درآمد کسب کردند

زیتونکاران گیلان ۶۸۰ میلیارد تومان درآمد کسب کردند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برداشت زیتون در این استان امسال برای زیتونکاران شهرستان رودبار ۶۸۰ میلیارد تومان درآمدزایی داشت.

به گزارش گیلانستان، صالح محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برداشت زیتون از باغات شهرستان رودبار از شهریور ماه آغاز و تا اواخر دی ماه ادامه یافت، اظهار کرد: زیتونکاران امسال در مجموع ۳۵ هزار تن زیتون برداشت کردند.

 

وی با بیان اینکه امسال برای زیتونکاران استان سال خوب و پُرباری بود اضافه کرد: میزان برداشت زیتون از باغات شهرستان رودبار امسال نسبت به سال گذشته سه برابر شده‌است.

 

محمدی؛ انواع ماری، روغنی، شنگه، آربیکن و کراتینا را از جمله رقم‌های زیتون تولیدی باغداران رودبار عنوان کرد و ادامه داد: سطح زیرکشت زیتون در این شهرستان ۹ هزار و ۳۰۹ هکتار است که ۲۲ هزار باغدار در آن فعالیت دارند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان خاطر نشان کرد: ۱۰ کارگاه روغن‌کشی با ظرفیت ۲۴ هزار تن و ۱۰۰ واحد بسته‌بندی سنتی، مدرن و نیمه مدرن با ظرفیت ۱۲ هزار تن در شهرستان رودبار فعال است.

 

وی با اشاره به خرید حمایتی زیتون در گیلان برای اولین بار بیان کرد: امسال خرید حمایتی از زیتون به منظور حمایت از تولید و تقویت بازار این محصول و روغن زیتون تولیدی از سوی سازمان تعاون روستایی استان گیلان انجام گرفت. خرید حمایتی از زیتون کاران گیلان آغاز شد

 

۳۸ هزار کیلوگرم زیتون در گیلان خرید حمایتی شد

 

کشت زیتون در رودبار قدمتی ۹۰۰ ساله دارد، این شهرستان یکی از سه قطب اول تولید زیتون در ایران است و به علت برخورداری از آب و هوای خشک تنها شهرستان تولید کننده زیتون در استان گیلان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار