کد خبر : 4802
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 تیر 1395- 40: 9

ساخت مستند آخرين خلبان شهيد هوانيروز ماسالی

ساخت مستند آخرين خلبان شهيد هوانيروز ماسالی

به دستور استاندار گيلان، مستندي از زندگي آخرين خلبان شهيد هوانيروز در دفاع مقدس ساخته مي شود.

به گزارش درگیلان، محمود قاسم نژاد روز یکشنبه در ديدار با خانواده شهيد فرزانه با اشاره به تلاش مسئولان شهرستان در راستاي احداث يادمان و ميدان شهيد فرزانه در ورودي شهر ماسال، اظهار داشت: با توجه به دستور استاندار گيلان، مستند زندگي سرلشكر خلبان شهيد فرزانه که اهل روستای وردوم ماسال  است ساخته خواهد شد.

 وی با قدردانی از خانواده این شهید بزرگوار به منظور همکاری برای ساخت این مستند گفت :همچنین  هماهنگي هاي لازم جهت تهيه گزارش خبري از زندگي آخرين شهيد هوانيروز جمهوري اسلامي در دفاع مقدس انجام شده است.

فرماندار ماسال در اين ديدار با بيان اينكه همه ي ما مديون خون شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس هستيم، افزود: بسيار خرسنديم كه توانستيم با احداث يادمان خلبان شهيد فرزانه، گامي هر چند كوچک در جهت زنده نگاه داشتن ياد اين شهيد بزرگوار برداريم.

وي ادامه داد: خلبان شهيد فرزانه به عنوان آخرين شهيد هوانيروز در دفاع مقدس از افتخارات خطه ي شهيد پرور ماسال محسوب مي شوند كه اميدواريم با شناساندن هر چه بهتر شخصيت چنين شهدايي به نسل جوان، بتوانيم الگوي مناسبي را براي نسلي كه در زمان دفاع مقدس حضور نداشتند، ترسيم نماييم.

گفتنی است سرلشکر شهید حسین فرزانه به عنوان آخرین شهید هوانیروز در عملیات مرصاد به شهادت رسید.

صبح یکشنبه در جریان سفر استاندار گیلان به شهرستان ماسال از تندیس آخرین شهید هوانیروز در دوران دفاع مقدس سرلشکر شهید حسین فرزانه با حضور وی در ورودی این شهر رونمایی شد.

تندیس بالگرد در ورودی شهر ماسال طبق تفاهمنامه سه‌جانبه بین هوانیروز جمهوری اسلامی ایران، فرمانداری و شهرداری ماسال به صورت مشارکتی و به منظور ارج گذاشتن به مقام شهدای والامقام کشور در دوران دفاع مقدس احداث شده است.

برای تملک اراضی به مساحت ۳۰۰ متر مربع اطراف میدان و احداث و نصب تندیس و بالگرد در میدان سرلشکر شهید حسین فرزانه، ۱۲ میلیارد ریال از اعتبارات شهرداری و کمیته برنامه ریزی شهرستان و هوانیروز جمهوری اسلامی هزینه شده است.

نجفی همچنین با حضور در گلزار شهدای این شهرستان بر مراز این شهید بزرگوار حاضر شد و با اهداء گل، به مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی و دوران پرافتخار دفاع مقدس ادای احترام کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوربخش چهارشنبه , ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

درود بر تمام شهدای دفاع مقدس ایران اسلامی بخصوص دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران عزیز

رفتن به نوار ابزار