کد خبر : 41933
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 شهریور 1398- 51: 11

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

سامانه گردشگری «ساتگ» در گیلان راه‌اندازی می‌شود

سامانه گردشگری «ساتگ» در گیلان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: برای نخستین بار در کشور «سامانه اطلاعات تورهای گردشگری» موسوم به ساتگ با همکاری نیروی انتظامی در گیلان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گیلانستان شهرود امیرانتخابی از راه‌اندازی سامانه اطلاعات تورهای گردشگری برای نخستین بار در کشور خبر داد و اظهار داشت: با توجه به افزایش آمار مسافران و تورهای گردشگری راه‌اندازی این سامانه به عنوان یک ضرورت از مدت‌ها در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی سامانه اطلاعات تورهای گردشگری را برشمرد و عنوان کرد: ساماندهی تورهای گردشگری داخلی که توسط دفاتر خدمات مسافرتی اجرا می‌شوند از جمله کارکردهای مثبت این سامانه است و ترتیب خاصی به فعالیت‌های مذکور می‌بخشد.

امیرانتخابی با بیان اینکه طرح ساماندهی تورهای غیر‌مجاز برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی در استان گیلان اجرایی می‌شود تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با همکاری نیروی انتظامی برای نخستین بار در کشور اقدام به طراحی سامانه الکترونیکی موسوم به«ساتگ» می‌کند.

وی به برخی از کارکردهای مثبت راه‌اندازی سامانه اطلاعات تورهای گردشگری یا همان ساتگ اشاره کرد و در تشریح این مطلب ابراز داشت: با اجرای این طرح کلیه تورهای اجرایی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان مجاز کارت‌دار و افراد شرکت‌کننده در تور در سامانه مذکور توسط کارشناسان ذیربط تأیید می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان تعینن کد شناسایی برای تورهای گردشگری را از دیگر مزیت‌های سامانه اطلاعات تورهای گردشگری اعلام کرد و بیان داشت: از “سامانه اطلاعات تورهای گردشگری گیلان موسوم به”ساتگ” مهر امسال همزمان با فرا رسیدن هفته گردشگری بهره‌برداری و رونمایی می‌شود.

امیرانتخابی توسعه گردشگری و بهبود وضعیت تأسیسات گردشگری شهرستان‌های مختلف گیلان را مورد تأکید قرار داد و گفت: معرفی مناطق هدف گردشگری در شهرستان‌ها، برگزاری جشنواره‌های غذا، جشنواره‌های آئینی و بازارهای محلی و هفتگی از جمله اهداف اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان است.

وی پتانسیل‌های گردشگری در شهرستان‌های گیلان و تلاش برای استفاده بهینه از این مزیت‌ها را از برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی اعلام کرد و افزود: گیلان مهد تمدن و استانی ممتاز با هویتی پراصالت در میراث ملی است و وجود نخستین‌های فرهنگی در پژوهش‌های باستان‌شناسی رودبار گواه این مطلب است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار