کد خبر : 34328
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 اسفند 1397- 17: 17

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله:

سبک زندگی اسلامی هدف دشمن/ وضعیت سلامت گیلان مطلوب نیست

سبک زندگی اسلامی هدف دشمن/ وضعیت سلامت گیلان مطلوب نیست

کرمی با بیان اینکه در جامعه‌ای که به زن ارزش داده نشود آن جامعه سقوط می‌کند گفت: بهره‌گیری و ترویج سبک زندگی غربی سلامت جامعه را با تهدید جدی روبه به رو می‌کند.

«پروفسور علی کرمی» امروز (پنج‌شنبه، ۹ اسفند) در همایش روز بسیج جامعه زنان که در سالن اجتماعات نیروی انتظامی رشت برگزارشد، اظهار کرد: زنان نقش ارزنده‌ای در سلامت و کامیابی خانواده و جامعه عهده‌دار هستند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله با بیان اینکه سلامت جامعه در خطر بوده و باید ریشه‌یابی شود، گفت: گیلان یکی از استان‌های است که در خطر بسیاری از بیمارهای غیر واگیر قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه حال سلامت گیلان مطلوب نیست افزود: با توجه به اینکه گیلان قطب گردشگری کشور محسوب می‌شود، بی‌توجهی به این مقوله خسارت جبران ناپذیری بر استان واردخواهد کرد.

کرمی به گام دوم بیانیه رهبر انقلاب اشاره و  تصریح کرد: همه ما باید چندین بار با دقت این بیانیه را مطالعه کنیم، چرا که در این بیانیه به بسیاری از مقوله‌ها از جمله سبک زندگی ایران اسلامی اشاره شده است.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله با بیان اینکه دشمنان اکنون نمی‌توانند با جنگ نظامی با کشور ایران مقابله کنند، تاکیدکرد: دشمن سبک زندگی اسلامی را مورد هدف قرار داده است.

وی اذعان کرد: با بهره‌گیری از سبک زندگی غربی، بسیاری از بیماری‌ها وارد جامعه شده و خسارتی که دشمنان با این سبک زندگی وارد کرده‌اند، غیرقابل جبران است.

کرمی  با اشاره به اینکه دشمن با هدف قرار دادن سلامت میلیاردها نفر در حال تجارت است، افزود: کشور دانمارک با غفلت از سبک زندگی اکنون پایتخت سرطان در کره زمین است.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله اضافه کرد: در گذشته بیمارهای واگیر از جمله سیل، طاعون، وبا و …کشنده‌ترین بیماری‌ها شمرده می‌شد اما امروزه با تغییر در سبک زندگی انواع بیماری‌ها غیر واگیر در حال گسترش است.

وی به همکاری بسیج در ریشه کن کردن فلج اطفال پرداخت و اظهار کرد: بسیج با ورود در این عرصه فعالیت‌های چشم‌گیری داشته و ۱۶ سال است که این بیماری در کشور ریشه کن شده است.

کرمی به وضعیت نابسامان ازدواج در کشور اشاره و خاطرنشان ساخت: متاسفانه در کشور ازدواج‌های سفید با بهره‌گیری از فرهنگ غربی رخ داده است که این خود معضل عظیم اجتماعی در کشور محسوب می‌شود.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله با تاکید بر احترام به والدین و جایگاه آن در کشور اذعان کرد: قدرشناسی و احترام بزرگ‌ترین هدیه به پدر و مادر است، اگر بی‌احترامی به مادر و پدر صورت گیرد مطمنا آن فرزند هیچ گاه در مراحل زندگیش موفق نخواهد بود.

کرمی اظهار کرد: در جامعه که ارزش زن پایین بیایید مطمئنا آن جامعه سقوط خواهد کرد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار