کد خبر : 33104
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 بهمن 1397- 09: 23

سخنان مرعشی در رشت توهین آمیز بود/ کسی که بازداشتی فتنه ۸۸ بوده نباید طلبکارانه سخن بگوید/ مشکلات اقتصادی مردم محصول تفکر هاشمی است

سخنان مرعشی در رشت توهین آمیز بود/ کسی که بازداشتی فتنه ۸۸ بوده نباید طلبکارانه سخن بگوید/ مشکلات اقتصادی مردم محصول تفکر هاشمی است

چه شده که حامیان فتنه را برای فتنه گری دعوت می کنند و همه ی امکانات دولتی را در اختیارشان می گذارند و بعضی ها را با هزینه ی دولت و جیب ملت با هواپیما می آورند که خود مهمان ها این موارد را می گویند.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام والمسلمین کاظم میرحسینی اشکوری درگفتگو با خبرنگار رویدادگیلان با اشاره به سخنان مرعشی در رشت اظهارکرد:آقای مرعشی برادر خانوم آقای هاشمی و رئیس دفتر ایشان است و در واقع دانش سیاسی را از مکتب آقای هاشمی آموخته است، لذا مانند خود مرحوم رفسجانی با سخنان دو پهلو، در سخنرانی که داشتند  واقعیت ها را بیان نکرد.
وی با بیان اینکه آقای مرعشی از فعالان فتنه ۸۸ است و پس از جریان فتنه بارها از سران فتنه به عنوان ظرفیت نظام یاد کرد، افزود: ایشان به جرم
حمایت از گروه هایِ مخالف نظام محکوم و بازداشت شد و سابقه ی رانت خواری و مخالفت با مردم مظلوم فلسطین را دارد و بر اساسِ اظهارات گذشته اش،معتقد است که اسلام دارایِ نظام سیاسی و اقتصادی نبوده و نظام سیاسی و اقتصادی از تجارب بشری است.
این کارشناس سیاسی با تصریح بر اینکه نتیجه این حرف ها به معنی جداییِ دین از سیاست است، گفت:  ایشان کسی است که سابقه ی محکومیت و ممنوعیت فعالیت های اجتماعی و فرهنگی را دارد و البته ممنوعیت ایشان مدت داشته است و شاید الآن تمام شده باشد ولی در هر صورت سابقه محکومیت دارد.
حجت الاسلام اشکوری با بیان اینکه بیان سخنان غیر واقعی درباره شخصیت آقای هاشمی از ایشان، یک امر طبیعی است، تصریح کرد: ایشان در قسمتی از سخنانشان در رشت بیان کرده است که چون آقای روحانی نماینده رهبری در شورای امنیت ملی بوده ما برای نزدیک شدن جریان اصلاحات و رهبری وی را برای ریاست جمهوری مطرح و از وی حمایت کردیم.
وی افزود: ایشان با این سخنان غیر واقعی اولا شعور و فهم مردم گیلان را زیر سوال بردند، چون کسی نیست که نداند و تشخیص ندهد که آقای روحانی یار و مجری افکار آقای هاشمی و از فعالان جریان اصلاحات است و آقای مرعشی و جریان کارگزاران، تصور می کردند که او تنها گزینه ای است که می تواند مدیریت لیبرالی و اندیشه ی غرب گرایی رفسنجانی را اجرا کند و برای این ایشان را آوردند.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: آقای سجادی که  خارج از ایران است ومشاور آقای کروبی بود، هم اکنون این را می گوید که هاشمی طراحِ نابودیِ صنعت
هسته ای در ایران بود و هدفِ اصلیِ وی برای کاندید شدن در سال ۸۴ ارتباط و مذاکره با آمریکا و تعطیلیِ انرژی هسته ای بود و چون (رای نیاورد وبعد ازآن) رد صلاحیت شد، آقای روحانی را برای این کار انتخاب کرد و آقای مرعشی که می گویند ما برای نزدیک شدن، روحانی را انتخاب کردیم، اینطور نیست و قضیه برعکس است!
اشکوری خاطرنشان کرد: آقای سجادی می گویند که روحانی سایه ی آقای هاشمی و مجریِ طرح های از پیش تعیین شده ی ایشان هستند و خود آقای روحانی هم صریحا اعلام کردند که آقای هاشمی بعد از قرار داد برجام گفتند که چون برجام به ثمر نشست من راحت می میرم و این حرف دلالت بر این دارد که اینخواسته آقای هاشمی بوده است. وی به گفته ای از هاشمی در حمایت از روحانی، که در مذاکره ای با اوباما آن را بیان کرده است، اشاره کرد و افزود: هاشمی گفت «آقای روحانی تابو شکنی کرده  و آمریکا ابر قدرت است و نمی توان بدون آمریکا زیست».
کارشناس سیاسی و استاد دانشگاه این اظهارات را نشان دهنده این امر که روحانی را برای تمام کردن کار هاشمی آورده بودند، دانست وگفت:کارگزاران
و اصلاحات قصدشان این بود که چون هاشمی نیامده است، روحانی می تواند کار ایشان را تمام کند.
اشکوری با اعلام اینکه مرعشی باید پاسخگو باشد نه طلب کار، بیان کرد: چون امروز به نظر من، مشکل اقتصادی و معیشتی مردم، محصول تفکر و نوع مدیریت آقای هاشمی است و روح اندیشه و تفکر هاشمی در مدیریت دولت روحانی، سایه افکنده و کشور را به فقر و فساد و تباهی کشانده است و سنگ بنای مدیریت اشرافی و حقوق های نجومی و روحیه ی کاخ نشینی و فاصله طبقاتی در زمان آقای هاشمی گذاشته شد که در دولت آقای روحانی هم، تکرار می شود.
وی افزود: نکته عجیب دیگری که آقای مرعشی بیان کردند ، اینکه مشکلاتی که در نظام پدید آمده، بدلیل فاصله ی حضرت آقا و آقای هاشمی است واین نشان از گستاخی آنها، با توجه به سوابق و حرف هایشان است.
این استاد دانشگاه، سخنرانی و روشنگریهای نیروهای فعالی که در مقابل فتنه ایستاده و حماسه ای نو آفریدند را مانعِ این رفتار وصحبت ها عنوان کرد و گفت: این آقایان که در جریان فتنه بودند را دعوت می ‌کنند، این صحبت ها و اتفاقات هم رقم می خورد.
اشکوری با بیان اینکه وجود اختلاف را نمی توان منکر شد و خود حضرت آقا وهاشمی به آن اشاره کردند، تصریح کرد: جناب آقای مرعشی در بیان این مطلب، مبالغه و قلب حقیقت کرده است و شخص آقای مرعشی خوب می داند که آقای هاشمی با رهبر معظم هیچ اختلاف شخصی نداشت، بلکه آقای هاشمی بعد از رسیدن به قدرت با آرمان های امام(ره) زاویه پیدا کرد و این هاشمی بود که زندگی اشرافی و کاخ نشینی را برساده زیستی ترجیح داد.
وی به تضاد هاشمی با آرمان امام(ره) اشاره کرد و افزود: آقای هاشمی در حوزه ی سیاسی هم برخلاف دیدگاه امام و رهبری، تعامل و سازش بااستکبارجهانی را بر مبارزه با استکبار ترجیح می داد.
این کارشناسِ سیاسی گفت: روزنامه ی اصلاح طلب شرق نیز اشاره کرد که اهمیت آقای هاشمی این است که ختم انقلاب را اعلام کرد و نیز این روزنامه میگوید که او اولین دولتِ پسا انقلابی را تشکیل داد و کسانی که روحیه ی انقلابی داشتند از مدیریت برکنار و شکافِ تاریخی در انقلاب به وجود آورد،
او به عنوان سازندگی، جریان غیرانقلابی را در انقلاب، سامان داد؛ و این اختلاف در واقع اولین تغییرات آقای هاشمی را نشان می دهد .
اشکوری با تصریح براینکه آقای هاشمی با حضرت آقا اختلاف شخصی ندارد و روی اصل نظام، آقای هاشمی با انقلاب زاویه پیدا کرد، اعلام کرد: آقای هاشمی درجریان فتنه سال ۸۸، با طرح امکان تقلب با نامه ای به رهبری، با فرمان مستقیم خواهرآقای مرعشی یعنی خانم عفت مرعشی، که همسر آقای هاشمی است، در روز انتخابات آتش فتنه را روشن کرد و تمام اعضای خانواده آقای هاشمی در کف خیابان، جریان فتنه را مدیریت و رهبری می کردند و آقای هاشمی تا زنده بود چراغ فتنه را روشن نگه داشت.
وی با ابراز گله و ناخرسندی از مدیران اجرایی کشور و استان گیلان برای ممانعت از سخنرانیِ یاران نظام و مخالفان فتنه و حماسه آفرینان ۹ دی و اعلام ممنوعیت سخنرانی آنها به فرماندهان و علمای مساجد، افزود: چه شده که حامیان فتنه را برای فتنه گری دعوت می کنند و همه ی امکانات دولتی را در اختیارشان می گذارند و بعضی ها را با هزینه ی دولت و جیب ملت با هواپیما می آورند که خود مهمان ها این موارد را می گویند.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: این فتنه گران را با پول ملت و دولت دعوت می کنند و هدایایی به آن ها می دهند و بدرقه شان می کنند، تا حدی که داد نماینده ی منصفِ اصلاح طلب را درآوردند و آقای حسنی هم به این وضع اعتراض کردند و به جای پاسخ درست به آقای حسنی، به ایشان تهمت و افترا زدند .
اشکوری با اشاره به اینکه این آقایان قضایا را برعکس جلوه می دهند، ابرازکرد: تمام تلاش آنها این است که از هاشمی بت بسازند و او را در حد یک معصوم جلوه دهند که درمقابل این حرف ها، انسان نمی تواند ساکت بنشیند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار