کد خبر : 48865
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 اسفند 1398- 52: 16

استاندار گیلان:

سراسر گیلان آلوده است/ تأکید استاندار بر جلوگیری از ورود مسافران نوروزی به گیلان

سراسر گیلان آلوده است/ تأکید استاندار بر جلوگیری از ورود مسافران نوروزی به گیلان

استاندار گیلان با اذعان به اینکه همه جای استان برای مردم آلوده است، گفت: استان گیلان یکی از اهداف گردشگری مردم در ایام نوروز بوده ولی با توجه به شیوع ویروس کرونا در این استان و کمبود امکانات کادر درمانی و تخت بیمارستان‌ها از همه مسافران می‌خواهم به‌هیچ‌عنوان به این استان سفر نکنند.

به گزارش گیلانستان ارسلان زارع امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم گیلان همکاری بسیار خوبی را با مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی برای کنترل ویروس کرونا انجام دادند، اظهار کرد: مردم گیلان بنابر توصیه متخصصان و کارشناسان بهداشتی، قطع چرخه ویروس کرونا را مهم‌ترین مؤلفه در موفقیت مبارزه با این بیماری دانسته و ۷۰ درصد از مردم گیلان توصیه‌ها مبنی بر اینکه در خانه بمانیم را با جدیت رعایت می‌کنند و کمترین ترددها و عبور و مرور را دارند که قدردان آنان هستیم.

وی با اشاره محدود بودن امکانات در استان گیلان افزود: استان گیلان به لحاظ امکانات و زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی از متوسط کشور پایین‌تر بوده ولی در این مدت موقعیت‌های جغرافیایی، اماکن عمومی و معابر توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سپاه قدس گیلان ضدعفونی شد.

رئیس ستاد مبارزه با ویروس کرونا گیلان با اذعان به اینکه همه جای استان برای مردم آلوده است، تصریح کرد: استان گیلان یکی از اهداف گردشگری مردم در ایام نوروز بوده ولی با توجه به شیوع ویروس کرونا در این استان و کمبود امکانات کادر درمانی و تخت بیمارستان‌ها از همه مسافران می‌خواهم به‌هیچ‌عنوان به این استان سفر نکنند.

زارع درخواست مردم گیلان از عدم حضور مسافر را نشان از مهمان‌نوازی آنان دانست و بیان کرد: در طول سال به‌ویژه ایام نوروز، گیلان مهمان‌نوازی بسیار خوبی از مردم دیگر استان‌های کشور انجام داده و مهمان‌پذیرها، هتل‌ها و اماکن اقامتی در اختیار مسافران قرار می‌گرفت ولی مردم گیلان دوست ندارند مسافران با حضور در این استان به ویروس کرونا مبتلا شوند.

وی تأکید بر عدم ضدعفونی کردن بعضی از نقاط استان گیلان گفت: با توجه به آلودگی که وجود دارد نمی‌توان تمام اماکن را ضدعفونی کرد به همین دلیل از مسافران می‌خواهم که سفر خود به گیلان را به ایام تابستان موکول کنند.

استاندار گیلان با قدردانی از استقبال مردم از طرح ملی بسیج مقابله با کرونا در استان گیلان افزود: تاکنون ۴۰ درصد مردم گیلان در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا ثبت‌نام کرده و پزشکان در حال غربالگری و شناسایی افراد مشکوک به کرونا هستند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار