کد خبر : 50379
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 اردیبهشت 1399- 37: 10

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

سرمای بهاری دلیل آسیب ۸۰ درصدی ۳ هزارهکتاری باغات گیلان

سرمای بهاری دلیل آسیب ۸۰ درصدی ۳ هزارهکتاری باغات گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از خسارت واردشده به سه هزار و ۱۶۳ هکتار از باغات استان گیلان به دلیل سرمای بهاری خبر داد.

به گزارش گیلانستان علی درجانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سرمای غیرقابل‌انتظار فصل بهار باعث خسارت به بعضی باغات استان گیلان شد، اظهار کرد: از آغاز فصل بهار باران‌های شدیدی در استان گیلان باریده شده و این امر باعث کاهش دما در استان و خسارت به باغات استان شد‌.

وی با اشاره به میزان خسارت واردشده به باغات استان گیلان گفت: بر اساس اعلام کارشناسان جهاد کشاورزی استان سه هزار و ۱۶۳ هکتار از باغ‌های گردو، فندق، کیوی و مرکبات با آسیب ۸۰ درصدی مواجه شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان بیشترین باغ آسیب‌دیده در اثر سرمای بهار را باغ گردو و فندق عنوان کرد و افزود: از سه هزار و ۱۶۳ هکتار باغ آسیب‌دیده در گیلان دو هزار و هکتار باغ فندق و گردو و ۲۵ هکتار هم باغ کیوی و مرکبات بوده که با آسیب ۱۶۶ میلیارد تومانی مواجه شدند.

درجانی با اشاره به شهرهای بیشتر آسیب‌دیده در اثر سرمای بهاری در استان گیلان بیان کرد: استان گیلان دارای ۱۱۰ هزار هکتار باغ است و باغات شهرستان‌های املش، تالش، شفت، انزلی، رودبار، سیاهکل و رودسر بیشترین آسیب را در این مدت دیدند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار