کد خبر : 50697
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اردیبهشت 1399- 12: 17

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

سفید شدن تمامی شهرستان‌های گیلان به همکاری مردم بستگی دارد

سفید شدن تمامی شهرستان‌های گیلان به همکاری مردم بستگی دارد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هم‌اکنون صدها نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: سفید شدن تمامی شهرستان‌های گیلان به همکاری مردم بستگی دارد.

به گزارش گیلانستان محمدرضا نقی پور امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت گیلان در خصوص اپیدمی کرونا اظهار کرد: با تلاش کادر درمانی استان توانستیم از موج اول کرونا عبور کنیم ولی هنوز به‌صورت کامل کرونا کنترل نشده و در مسیر اپیدمی قرار داریم.

وی با تأکید بر بهبودی بسیاری از افراد مبتلا به کرونا در استان گیلان گفت: هر روزه تعدادی زیادی افراد مبتلا به کرونا از بیمارستان‌های استان مرخص می‌شوند ولی متأسفانه هنوز صدها نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که این امر نشان‌دهنده عدم کنترل کامل کرونا در گیلان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه وضعیت سفید یا قرمز بودن شهرستان‌های گیلان به همراهی مردم بستگی دارد، تصریح کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت دو شهرستان رضوانشهر و سیاهکل جزو مناطق سفید استان گیلان هستند و اگر سعی داریم تا مابقی شهرستان‌ها به وضعیت سفید برسند مردم باید نهایت همکاری را داشته باشند.

نقی پور با اشاره به نامشخص بودن وضعیت شیوع کرونا در فصل تابستان بیان کرد: هنوز هیچ تحلیل علمی مبنی بر اینکه شیوع کرونا در فصل تابستان کاهش پیدا می‌کند وجود ندارد و مردم باید همچنان به پروتکل‌های بهداشتی توجه کنند.

وی بازگشایی مشاغل را به معنای کنترل کرونا ندانست و گفت: از تمامی مردم تقاضا دارم به‌تمامی نکات بهداشتی همچنان توجه کرده و برای حفظ سلامتی خانواده خود از ترددهای غیرضروری در خیابان‌ها جلوگیری کنند در غیر این صورت موج دوم کرونا در گیلان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار