کد خبر : 79005
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 تیر 1401- 37: 10

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

سلامت ۴۰ هزار نوآموز گیلانی در ۲۷ پایگاه ثابت سنجش می شود

سلامت ۴۰ هزار نوآموز گیلانی در ۲۷ پایگاه ثابت سنجش می شود

فائزی از سنجش سلامت ۴۰ هزار نوآموز در گیلان خبر داد و گفت: ۲۷ پایگاه‌ سنجش سلامت ثابت برای این کار در استان گیلان راه‌اندازی شده است.

به گزارش گیلانستان، «محمد فائزی» شامگاه شنبه (۴ تیر) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: سنجش نوآموزان پیش دبستانی و پایه اول گامی برای غربالگری و تشخیص به موقع مشکلات و اختلالات جسمی نوآموزان است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه طرح سنجش سلامت از چهارم تیر آغاز شده است عنوان کرد: آموزش و پرورش گیلان امسال برای سنجش سلامت ۴۰ هزار نوآموز برنامه‌ریزی کرده است.

 

فائزی با تاکید بر اینکه طرح سنجش سلامت تا نیمه اول شهریور برای ورودی‌های پایه اول ادامه دارد تصریح کرد: فرآیند سنجش پیش‌دبستانی ها از اول مهر آغاز و خدمات مربوطه به مراجعان ارائه می‌شود.

 

وی تعداد پایگاه‌های سنجش سلامت را ۲۷ پایگاه ثابت اعلام کرد و افزود: اولیا باید فعلا دانش‌آموزان خود را به مدرسه معرفی و ثبت نام کنند و روند ثبت‌نام آنها در نوبت گیری طرح سنجش سلامت توسط مدیران مدارس انجام می‌گیرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان ابراز داشت: انتظار داریم اولیا نوآموزان در زمان و ساعت مقرر به پایگاه‌های معرفی شده مراجعه کنند‌ تا فرزندانشان مورد سنجش قرار گیرند.

 

فائزی در پاسخ به اینکه در این طرح چه مواردی سنجش شده و در صورت وجود اختلال چه خدماتی به نوآموزان ارائه می‌شود افزود: انواع تست‌های لازم از جسمی و حرکتی، بینایی، شنوایی و هوش در پایگاه‌ها سنجش می‌گردد و اطلاعات آن در اختیار اولیا قرار می‌گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر دانش‌آموزی دارای اختلالات و احیانا مشکلاتی در حوزه‌های مختلف باشد به مراکز تخصصی ذیصلاح معرفی می‌شود تا روند درمان آنان آغاز شود.

 

پایان پیام/ شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار