کد خبر : 80447
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مرداد 1401- 29: 19

رییس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا:

سند مالکیت موقوفه ۱۳۰ هکتاری حاج حاکم میرزا نصیر رشتی در صومعه‌سرا صادر شد

سند مالکیت موقوفه ۱۳۰ هکتاری حاج حاکم میرزا نصیر رشتی در صومعه‌سرا صادر شد

جوادپور گفت: سند مالکیت موقوفه ۱۳۰ هکتاری حاج حاکم میرزا نصیر رشتی به ارزش ۲۶ هزار میلیارد ریال در صومعه‌سرا صادر شد.

به گزارش گیلانستان، «سیدمحمد جوادپور» ظهر امروز(یکشنبه، ۳۰مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: سند مالکیت موقوفه حاج حاکم میرزا نصیر رشتی که یکی از بزرگترین موقوفات گیلان است صادر شد.

رییس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با بیان اینکه سند صادره این موقوفه در ۵ برگ سند مالکیت تک برگی به متراژ ۱۳۰ هکتار در تولمات است افزود: ارزش ریالی موقوفه و این سند مالکیت برابر با ۲۶ هزار میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه این موقوفه دارای ۵۵۲ رقبه است که در سامانه جامع موقوفات شهرستان ثبت شده گفت: علاوه بر این رقبات دیگری هم ازین موقفه وجود دارد که ثبت نشده است.

جوادپور با اشاره به اینکه عرصه موقوفه برای اوقاف است و اعیان برای مستاجرین می‌باشد تصریح کرد: رقباتی که در این موقفه وجود دارد اعم از مسکونی، تجاری؛ کشاورزی، اداری، کارگاهی و کاربری های متعددی است.

رییس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با اشاره به اینکه نیات این موقوفه روضه خوانی، افطاری، تزویج عذب سادات،  کمک به طلاب دینی و کمک به تدریس طلاب است بیان کرد: این وقف در سال ۱۲۸۴ انجام شده که در رشت، شفت و صومعه‌سرا است و امروز توانستیم سند مالکیت آن را اخذ کنیم.

وی با اشاره به اینکه مستاجرین این موقوفه نسبت به بروز رسانی اسناد اجاره و متصرفین نسبت به تمکین به مقررات اوقاف و تنظیم قرارداد اجاره اقدام کنند اظهار کرد: در غیر این صورت به اجبار برای احقاق موقوفه از طریق قانون اقدام می‌کنیم.

جوادپور با بیان اینکه اگر متصرفین این موقوفه برای تنظیم قرارداد اجاره اقدام کنند تخفیف ویژه به آنها داده می شود خاطرنشان کرد: کسانی که دارای اعیان هستند می‌توانند با مراجعه به اوقاف در زمینه اخذ سند فقط اعیان نه عرصه اقدام کنند.

انتهای پیام/ شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار