کد خبر : 40274
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 مرداد 1398- 22: 17

مشاور روابط اقتصادی اتاق بازرگانی گیلان:

سهم تجاری کم گیلان در بازار هدف روسیه و کشورهای CIS

سهم تجاری کم گیلان در بازار هدف روسیه و کشورهای CIS

مشاور روابط اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان با روسیه و کشورهای CIS از سهم تجاری کم گیلان در بازار هدف روسیه و کشورهای CIS با توجه به قرابت این استان با کشورهای حاشیه خزر انتقاد کرد.

به گزارش گیلانستان سید جلیل جلالی فر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان در سالن غدیر استانداری گیلان با تأکید بر لزوم اجرای دقیق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب از سوی مجریان اظهار کرد: پیروزی اقتصادی در پی اجرای دقیق ابلاغیه سیاست‌های حکیمانه اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب میسر می‌شود که باید باروحیه جهادی کارها را دنبال کرد.

وی با تأکید بر توسعه تجارت با کشورهای حاشیه خزر افزود: گیلان دارای تاریخ دیرینه تجارت با کشورهای حوزه خزر است و بازار ۴۰۰ میلیارد دلاری کشورهای اوراسیا در انتظار تجار ایرانی است.

مشاور روابط اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان با روسیه و کشورهای CIS با اشاره به موفقیت گیلان در تجارت با کشورهای اوراسیا گفت: گیلان با شناختی که از بازارهای اوراسیا دارد می‌تواند راهکارهای موفقی را برای رونق اقتصادی کشور ارائه دهد.

این فعال تجاری با اشاره به مغفول ماندن سهم ایران در بازار هدف روسیه خاطرنشان کرد: ۹ کشور اقیانوس هند ۶۸ میلیارد دلار با روسیه مبادله تجاری دارند که اگر ۱۰ درصد کالا به‌صورت ترانزیت از کشور ما عبور کند تحول‌آفرین می‌شود.

جلالی فر بر لزوم تسریع اتصال شبکه ریلی شمال به جنوب تأکید کرد و افزود: تکمیل دو شبکه ریلی چابهار زاهدان و انزلی به رشت نیازمند همتی جهادی است.

وی با انتقاد از عزم متولیان امر در اجرای مصوبات ایران در معاهده اوراسیا بیان کرد: ۱۵ ماه از تصویب معاهده اوراسیا گذشته اما هنوز اقدامی از سوی متولیان امور انجام نشده است.

مشاور روابط اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان با روسیه و کشورهای CIS همچنین با انتقاد از عدم هماهنگی مسؤولان حوزه تجارت در بهره‌گیری از زیرساخت‌های صادراتی در کشور گفت: سرای تجاری ایرانیان در آستاراخان ایجاد شد اما به دلیل عدم هماهنگی مسؤولان از آن بهره‌برداری لازم نشده است.

جلالی فر با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌ها و فراهم کردن بستر صادرات کالا به کشورهای حوزه خزر تصریح کرد: در حوزه صادرات و ارتباط با کشورهای همسایه ماده ۱۰ اقتصاد مقاومتی مبنی بر تکمیل زیرساخت‌ها باید نشستی با کارشناسان گیلان برگزار شود تا با بیان راهکارها صادرات و تجارت در گیلان توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار