کد خبر : 102358
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1402- 21: 14

سه هزار و ۳۵۵ نفر در گیلان در نوبت تشرف به حج تمتع هستند

سه هزار و ۳۵۵ نفر در گیلان در نوبت تشرف به حج تمتع هستند

مدیرکل حج و زیارت گیلان گفت: سه هزار و ۳۵۵ نفر در این استان واجد شرایط و در نوبت تشرف به حج تمتع هستند.

به گزارش گیلانستان، وحید اسکندری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره جزئیات اعزام زائران از گیلان به حج تمتع سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: سهمیه استان برای اعزام به حج تمتع هر ساله بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر است اما برای تمتع ۱۴۰۳ هنوز سهمیه‌ ای به استان اعلام نشده است.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۴۰ نفر از گیلان به سفر حج تمتع اعزام شدند، اضافه کرد: برآورد می‌شود امسال نیز سهمیه این استان برای اعزام به این سفر معنوی همین حدود باشد.

 

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط سازمان حج و زیارت، پیش ثبت‌نام (ثبت نام مقدماتی) متقاضیان اعزام به حج تمتع سال ‌۱۴۰۳ از جمعه هفته جاری آغاز می‌شود.

 

وی با تشریح زمانبندی پیش ثبت‌نام بر اساس تاریخ ودیعه‌گذاری اظهار کرد: تمامی دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۱۳۸۵/۱۲/۲۹ باید از ساعت ۱۰ صبح پانزدهم ماه جاری، افراد دارای قبوض ودیعه‌ تا تاریخ ۱۳۸۶/۲/۳۱ از ساعت ۱۰ صبح ۱۷ دیماه و دارندگان قبوض تا ۱۳۸۶/۴/۳۱ از ساعت ۱۰ صبح بیستم این ماه برای نام‌نویسی اقدام کنند.

 

مدیرکل حج و زیارت گیلان خاطر نشان کرد: این افراد باید قبل از نام‌نویسی با مراجعه به سایت http://reserve.haj.ir نسبت به تکمیل و به روزرسانی اطلاعات خود و اخذ کد رهگیری اقدام نمایند.

 

وی اظهار کرد: تمامی دارندگان قبوض ودیعه‌ حج تمتع از تاریخ ۱۳۸۶/۵/۱ به بعد به صورت روز شمار و صرفا تا تکمیل ظرفیت اختصاصی هر استان (به تناسب ظرفیت خالی) می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح روز ۲۵ دی ماه جاری به مدت ۱۰ روز برای پیش ثبت نام اقدام کنند.

 

اسکندری بیان کرد: نام‌نویسی از این افراد نیز به صورت فراخوان عمومی نبوده و صرفا برای تکمیل ظرفیت‌های خالی هر استان خواهد بود.

 

اسکندری افزود: در مرحله پیش ثبت نام تمامی متقاضیان باید یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال با احتساب مبلغ قبض ثبت نام اولیه و سود متعلقه به آن از طریق درگاه اینترنتی سازمان حج و زیارت پرداخت کنند؛ ضمن اینکه باقیمانده هزینه سفر (که بر مبنای هزینه‌های ارزی و ریالی محاسبه می شود) هنگام ثبت نام قطعی افراد در کاروان های اعزامی که اعلام خواهد شد، دریافت می‌شود.

 

وی اظهار کرد: افرادی که در کاروان های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوطه را واریز کرده اما به دلیل لغو سفر حج در آن سال و سال‌های پس از آن موفق به تشرف نشده و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند، نیازی به انجام پیش ثبت نام نداشته و همزمان با اعلام ثبت نام قطعی به صورت مستقیم امکان نام‌نویسی در کاروان‌ها را خواهند داشت.

 

مدیرکل حج و زیارت گیلان خاطر نشان کرد: پس از اعلام کاروان ها، افرادی امکان ثبت نام قطعی در گروه های اعزامی حج سال ۱۴۰۳ را خواهند داشت (به استثناء ثبت نامی های ۱۳۹۹ ) که اقدام به پیش ثبت‌نام کرده باشند.

 

وی اظهار کرد: انتخاب و ثبت‌نام در کاروان‌هایی امکان پذیر خواهد بود که با اطلاعات کامل و به‌ روزشده فرد متقاضی در سامانه http://reserve.haj.ir به لحاظ استان، شهرستان محل اعزام و سایر اطلاعات درج شده در سامانه تکمیل اطلاعات مطابقت داشته باشد.

 

این مسئول افزود: اگر متقاضی پس از اعلام سازمان مبنی بر مراجعه به کاروان‌های اعلامی برای ثبت نام قطعی مراجعه نکند، منصرف شناخته شده و وجوه واریزی به حساب وی، مسترد می‌شود، متقاضیان اعزام برای سفر حج تمتع سال ۱۴۰۳ باید دارای گذرنامه حداقل ۲۰ آذر ۱۴۰۳ باشد.

 

اعزام کاروان‌های حج تمتع از اوایل ماه ذی‌القعده (دهه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز می شود و با پایان ماه ذی‌الحجه و اوایل ماه محرم ۱۴۴۶ (نیمه دوم تیرماه ۱۴۰۳) به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار