کد خبر : 106292
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403- 48: 11

شرکت گرانفروش در گیلان ۴۲ میلیارد ریال جریمه شد

شرکت گرانفروش در گیلان ۴۲ میلیارد ریال جریمه شد

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره ‌کل صنعت، معدن و تجارت گیلان از جریمه ۴۲ میلیارد، ۳۹ میلیون، ۶۷۱ هزار و ۸۲۲ ریالی یک شرکت پخش لوازم یدکی در رشت خبر داد.

به گزارش گیلانستان، علی رضا حسینیان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نظارت بر واحدهای تولیدی و اقتصادی در دستور کار بازرسان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان قرار دارد؛ به همین منظور با رصد و پایش‌های میدانی صورت گرفته از کالا و خدمات در سطح واحدهای اقتصادی، بازرسان معاونت بازرسی و نظارت مرکز استان در اقدامی مشترک با بازرسان تعزیرات حکومتی یک شرکت پخش قطعات لوازم یدکی در مرکز استان به دلیل گرانفروشی جریمه کردند.

 

وی گفت : در بررسی فاکتورهای خرید و فروش و محاسبه درصد سود قانونی ابلاغی از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره ‌کل صنعت، معدن و تجارت استان از این شرکت، گرانفروشی انواع لوازم یدکی و قطعات وسایل نقلیه محرز و پرونده تخلف این شرکت برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره ‌کل صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: باتوجه به اینکه نظارت بر همه بخش‌ها بویژه کالا در دستور کار و اولویت خدمات این معاونت قرار دارد از کلیه همشهریان تقاضا داریم در صورت خرید لوازم از صنوف در حوزه کالا و خدمات و درصورت مشاهده تخلفاتی نظیر گرانفروشی، تقلب، کم فروشی، احتکار، عدم صدور فاکتور را اطلاع دهند.

 

جریمه سنگین برای لاستیک فروش متقلب در لنگرود

 

همچنین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لنگرود نیز از جریمه بیش از ۵۰ میلیارد ریالی یک لاستیک فروش متخلف در این شهرستان واقع در شرق گیلان خبر داد.

علی اصغر محمد دوست در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تخلف این واحد صنفی را امتناع از عرضه لاستیک دولتی و عدم ثبت اموال در سامانه جامع تجارت و ثبت انبارها عنوان کرد.

وی اظهار کرد: در بازرسی‌های انجام شده از سوی بازرسان صنعت، معدن و تجارت لنگرود از انبار یک لاستیک فروشی، ۲ هزار و ۷۶۱ حلقه لاستیک دولتی کشف و مشخص شد که این لاستیک فروش نه تنها از عرضه لاستیک‌های دولتی به مردم امتناع کرده بلکه اموال خود را در سامانه جامع تجارت و انبارها ثبت نکرده است.

محمد دوست تصریح کرد: واحدهای صنفی حتما اموال خود را در سامانه جامع تجارت و انبارها ثبت کنند زیرا درغیر اینصورت اموال شان در انبارها کالای قاچاق محسوب شده و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

به گزارش ایرنا، سامانه جامع انبارها یکی از زیر بخش‌های سامانه جامع تجارت است که از طریق کنترل ورود و خروج کالا به کشور، ثبت انبارها و مراکز نگهداری کالا و شناسه دار کردن آنها، انبار کردن کالاها در انبارها و مراکز نگهداری و در نهایت با مدیریت موجودی انبارها به توسعه تجارت رسمی در کشور کمک می کند.

استان گیلان ۱۲۰ هزار واحد صنفی دارد که حدود ۴۰ هزار واحد صنفی از این تعداد در مرکز استان فعال است. مرکز دریافت گزارشهای مردمی شامل ir.۱۲۴ سامانه تلفن ۱۲۴ به صورت ۲۴ ساعته بر بستر نرم افزاری وب سرویس فعال و دریافت کننده گزارش ها و شکایات مردمی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار