کد خبر : 50529
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 اردیبهشت 1399- 02: 11

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:

شناسایی ۳۴۰ زن رزمنده دوران دفاع مقدس گیلان؛ برخی یادمان‌های شهدا ساماندهی نشدند

شناسایی ۳۴۰ زن رزمنده دوران دفاع مقدس گیلان؛ برخی یادمان‌های شهدا ساماندهی نشدند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از شناسایی ۳۴۰ زن رزمنده دوران دفاع مقدس استان خبر داد و گفت: تجلیل از این رزمندگان در اولویت قرار دارد.

به گزارش گیلانستان سرهنگ پاسدار عباس بایرامی، از عدم ساماندهی برخی از یادمان‌های شهدا در استان گیلان سخن گفت و با بیان اینکه لازم است این نقصیه سریع‌تر برطرف شود اظهار داشت: ۳۴۰ زن رزمنده دوران دفاع مقدس گیلان شناسایی شده‌اند و قصد داریم مراسم تجلیل از این بانوان را به‌‌صورت مستمر برگزار کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان راه‌اندازی و شروع به کار سامانه ثبت اسناد دوران دفاع مقدس را برای ثبت گنجینه‌های این حوزه اتفاقی مسرت‌بخش تلقی کرد و بیان داشت: تاکنون چیزی حدود ۴۰ هزار سند در این سامانه ثبت شده است و در تلاش هستیم مراتب ثبت مابقی اسناد را نیز فراهم کنیم.

بایرامی تدوین و رونمایی از ۲۵ عنوان کتاب با مضمون دفاع مقدس در سال گذشته را از جمله اقداماتی که با محوریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان به انجام رسید تلقی کرد و ابراز داشت: در راستای انتقال هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط لازم و ضروری است.

وی خطر از بین رفتن و یا تحریف خاطرات رزمندگان، شهدا، ایثارگران و ارزش‌های دفاع مقدس را یکی از برنامه‌های راهبردی دشمن علیه انقلاب اسلامی اعلام کرد و بیان داشت: در چهار سال گذشته تاکنون بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان در بحث جمع‌آوری اسناد شهدای استان اقدامات و تلاش‌های بسیار زیادی را انجام داده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تسریع در روند تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان را از اهداف مهم این اداره کل در سال ۹۹ دانست و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح آثار و برکات فراوان بسیاری دارد و از فراموش شدن مجاهدت‌های رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس جلوگیری به عمل می‌آورد.

بایرامی صیانت از دستاوردهای دفاع مقدس و تاریخ شفاهی گیلان را به‌عنوان یک اولویت مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در مکتوب کردن خاطرات رزمندگان گیلانی نسبت به سایر استان‌ها و داشته‌هایمان جهت انتقال به نسل آینده آن پیشرفت مورد انتظار کسب نشده است اما امیدواریم مشکلات و موانع موجود برطرف شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان وجود منبع یا منابع موثق در حوزه ارزش‌های دفاع مقدس را به‌‌‌ویژه در این برهه از زمان مورد تأکید قرار داد و گفت: یکی از کارهای زیربنایی در حوزه دفاع مقدس،‌ ورود به مباحث علمی و پژوهشی است که از اولویت‌های بسیار مهم این نهاد محسوب می‌شود.

بایرامی با بیان اینکه گیلانی‌ها با وجود دور بودن از مناطق عملیاتی در تمام عملیات‌ها و صحنه‌های دوران دفاع مقدس پیشتاز بوده و حضوری فعالانه و اثربخش داشتند تصریح کرد:‌ امیدواریم با ساخت موزه دفاع مقدس بتوانیم، جلوه‌هایی از ایثارگری‌ جوانان این خطه را برای بازدید عموم و مردم ولایتمدار گیلان به نمایش بگذاریم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه آمار و ارقام تعداد شهدای فرمانده و سرداران شهید استان گیلان به‌طور دقیق مشخص نیست افزود: برخلاف دوران دفاع مقدس در حال حاضر آمارهای ما از شهدای جریان جبهه مقاومت استان گیلان کامل بوده و مستندات خوبی نیز از آنان تدوین شده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار