کد خبر : 90254
تاریخ انتشار : جمعه 18 فروردین 1402- 14: 18

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان:

شهید آوینی نماد هنر انقلاب اسلامی است / پیوند عمیق و ناگسستنی هنر و انقلاب اسلامی

شهید آوینی نماد هنر انقلاب اسلامی است / پیوند عمیق و ناگسستنی هنر و انقلاب اسلامی

رئیس حوزه هنری گیلان با بیان اینکه شهید آوینی نماد هنر انقلاب اسلامی است، گفت: صحبت کردن از هنر انقلاب اسلامی بدون ذکر یاد و نام شهید آوینی بی معنا است.

به گزارش گیلانستان، سید رسول منفرد در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت، اظهار کرد: در هم آمیختگی هنر و انقلاب اسلامی یک اصل تفکیک ناپذیر است و موجب ارتقای هم شده است.

 

وی با اشاره به گرامیداشت شهادت شهید مرتضی آوینی، افزود: سید مرتضی آوینی خالق مستندهای ماندگار روایت فتح روی مین رفت تا حقایق دفاع مقدس نهان نشود.

 

رئیس حوزه هنری گیلان با بیان اینکه شهید آوینی نماد هنر انقلاب اسلامی است، گفت: صحبت کردن از هنر انقلاب اسلامی بدون ذکر یاد و نام شهید آوینی معنا ندارد.

 

منفرد، نسبت و پیوند عمیق انقلاب اسلامی با هنر را وصف ناشدنی خواند، اضافه کرد: وجود و بقای انقلاب اسلامی برای هنر، یک عامل حیاتی است.

 

رئیس حوزه هنری گیلان گفت: اگر انقلاب اسلامی و مبارزان آن و مردم حامی آن نبودند چه بسا چیز قابل ذکری در سبد هنر متعهد و هنر انقلاب نداشتیم و بسیاری از ما در جهل، می‌زیستیم.

 

وی با اشاره به اینکه رویش و پرورش هنرمند از دل تحولات انقلابی، در تجربه‌های بعدی انقلاب اسلامی نیز تکرار شد، افزود: حماسه دفاع مقدس تا مدت‌ها منشأ پرورش هنرمندان بزرگی شد و مسیر خلق و شکوفایی استعدادهای هنری در دل بحران‌ها ادامه دارد.

 

رویش‌های هنری از پس بحران‌ها و فتنه‌ها پدید آمد

 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه رویش‌های هنری از پس بحران‌ها و فتنه‌ها پدید آمد، گفت: در فتنه ۸۸، وقتی خط درگیری شکل گرفت و نیروهای انقلاب اسلامی نیز به میدان آمدند و در ۸ ماه نبرد فرهنگی و رسانه‌ای، رویش‌های بسیاری به ویژه در حوزه گرافیک و تولید فیلم‌های مستند جوانه زدند و جشنواره مردمی فیلم عمار شکل گرفت.

 

منفرد با بیان اینکه جبهه مقاومت هم منشأ اثرات مثبت و ارزشمند در حوزه هنری شد، اضافه کرد: نه تنها در جبهه مقاومت بلکه در حوادث و اغتشاشات اخیر رویش‌ها و تحولات جدیدی در حوزه‌های مختلف هنری در گیلان شکل گرفت.

 

وی ادامه داد: در حوادث سال گذشته شاهد تحول در فضای هنر انقلابی در استان به ویژه در بخش‌هایی مثل گرافیک، داستان و شعر، شاهد تولید آثار باکیفیت و معرفی چهره‌های تازه‌نفس و عمدتاً در رده سنی زیر ۲۵ سال بودیم.

 

رئیس حوزه هنری گیلان با بیان اینکه هنر پیش نیاز تمام بخش‌ها تلقی می‌شود، گفت: اگر برای ما انقلاب اسلامی مهم است، دین و معارف دینی اهمیت دارد، اگر دغدغه اخلاق داریم هنر هم باید برای ما مهم و حیاتی باشد.

 

منفرد با اشاره به جنگ نرم و رسانه‌ای دشمن، بیان کرد: حمایت و توجه به آثار هنرمندان انقلابی و آثار هنری برای تقویت جبهه هنر انقلابی باید مورد تاکید قرار گیرد.

 

وی با تاکید بر اینکه توجه به آثار هنرمندان انقلابی دیگر افراد در اولویت قرار گیرد، افزود: هنرمند باید آثارش دیده، خوانده و مصرف شود به عنوان مثال داستان‌نویسی که کتاب او به چاپ دوم نرسد نه خود انگیزه‌ای برای رشد خواهد داشت و نه ناشر میلی برای همکاری با او پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار