کد خبر : 92363
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اردیبهشت 1402- 56: 11

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور خبر داد؛

صادرات ۷۰ درصد ترانزیت دریایی کشور از طریق مناطق آزاد

صادرات ۷۰ درصد ترانزیت دریایی کشور از طریق مناطق آزاد

مشاور رئیس‌ جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: امروز یک سوم صادرات غیرنفتی و ۷۰ درصد ترانزیت دریایی کشور از طریق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور انجام می شود.

به گزارش گیلانستان، حجت الله عبدالملکی امروز دوشنبه در نشست با مدیران روابط عمومی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در قالب شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی این مناطق اظهار کرد: اطلاع رسانی در مناطق آزاد نقش محوری در توسعه و پیشرفت دارد.

 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با تاکید بر جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در مناطق آزاد افزود: تبیین فرصت‌های سرمایه گذاری در مناطق آزاد برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی مورد تاکید است.

 

وی با بیان اینکه امروز یک سوم صادرات غیرنفتی و ۷۰ درصد ترانزیت دریایی کشور از طریق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور انجام می‌شود، اضافه کرد: صادرات محصولات و کالاها در مناطق آزاد به رونق اقتصادی و اشتغالزایی می‌انجامد.

 

عبدالملکی، عملکرد مناطق آزاد در کشورهای همسایه را موفق ارزیابی کرد و گفت: رمز موفقیت مناطق آزاد، ارائه تصویری مناسب از مناطق آزاد و ظرفیت‌هایشان بوده است و ما در این زمینه کوتاهی کردیم.

 

وی با تاکید بر اینکه مدیران روابط عمومی‌ها باید تصویر واقعی از تحولات و اقدامات توسعه‌ای که در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در حال وقوع است ارائه دهند، افزود: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ظرفیت جذب بیش از ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی و داخلی را دارند که اطلاع رسانی صحیحی در این مورد انجام نشده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار