کد خبر : 42982
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مهر 1398- 12: 16

رئیس اداره استاندارد آستارا:

صدور بیش از ۶۰ میلیارد ریال گواهی‌نامه انطباق صادراتی در آستارا

صدور بیش از ۶۰ میلیارد ریال گواهی‌نامه انطباق صادراتی در آستارا

رئیس اداره استاندارد شهرستان آستارا از صدور ۳۰ فقره گواهی‌نامه انطباق صادراتی برای ۶۹۷ تن کالا به ارزش ۶۰ میلیارد و ۵۲۷ میلیون ریال طی ۶ ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گیلانستان شاهرخ جعفری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌ها این شهرستان به مناسبت هفته استاندارد اظهار کرد: اداره استاندارد شهرستان آستارا به کیفیت و مرغوبیت تولید ۴۰ واحد تولیدی و خدماتی از محدوده جغرافیایی آستارا تالش نظارت می‌کند.

وی استاندارد را دروازه ورود به کیفیت دانست و بیان کرد: از آغاز سال جاری تاکنون با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط حدود ۱۰۰ مورد بازدید میدانی از آسانسورها، پمپ بنزین‌ها، جایگاه‌های نازل سوخت، باسکول‌ها و سردخانه‌ها صورت گرفته است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان آستارا با اشاره به تعداد چهار شرکت مجوزدار از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آستارا برای شرکت‌های دارای گواهی طراحی و مونتاژ آسانسور افزود: از آغاز سال جاری تاکنون، ۳۳ آسانسور در حوزه جغرافیایی آستارا و تالش استانداردسازی شده و گواهی ایمنی دریافت کرده‌اند.

جعفری با بیان اینکه طی ۶ ماه گذشته، ۳۰ فقره گواهی‌نامه انطباق صادراتی برای ۶۹۷ تن کالا به ارزش ۶۰ میلیارد و ۵۲۷ میلیون ریال صادر شده است افزود: عمده گواهی‌نامه‌های صادرشده برای انواع خرما و کشمش به مقصد کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه و اکراین است.

این مقام مسؤول تعداد گواهی‌نامه‌های صادرشده برای کالاهای وارداتی را ۱۲۸ مورد عنوان کرد و گفت: عمده گواهی‌نامه‌های صادرشده برای انواع ورق‌های فولادی، خوراک دام، تخته فیبر و تخته چندلا به وزن ۵۶ هزار و ۹۴۲ تن و به ارزش ۴۶۹ میلیارد و ۴۱۳ میلیون ریال است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان آستارا از مردم خواست هنگام خرید کالا با وارد کردن کد ۱۰ رقمی کالا در سایت www.isiri.org، از اصالت آن اطمینان حاصل و انتقاد و پیشنهاد خود در خصوص کیفیت کالاها را به شماره تلفن ۱۵۱۷ اعلام کنند.

به گزارش فارس، ۱۶ الی ۲۲ مهر ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران تحت‌عنوان هفته استاندارد و ۲۲ مهر برابر با ۱۴ اکتبر به عنوان روز جهانی استاندارد نام‌گذاری شده که شعار امسال هفته استاندارد، «استانداردهای جهانی خالق صحنه جهانی» است.

توزیع بیش از یک‌هزار عدد اقلام فرهنگی نظیر: دفترچه یادداشت، کاتالوگ، بروشور، برگزاری همایش خانواده و استاندارد و حضور در ۱۵ مدرسه روستایی و شهری با هدف آموزش مفاهیم استاندارد به دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های امسال اداره استاندارد شهرستان آستارا به مناسبت هفته استاندارد بود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار