کد خبر : 100940
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402- 30: 11

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان/بارش ها در ارتفاعات به صورت برف است

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان/بارش ها در ارتفاعات به صورت برف است

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان خبر داد و گفت: دمای هوای در نقاط مختلف استان ۱۰ الی ۱۵ درجه کاهش می یابد.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت تناوبی جریانات جنوبی در منطقه است.

 

وی با بیان اینکه بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف است، افزود: امروز سه شنبه با نفوذ سامانه بارشی و سرد شرایط برای ابرناکی، مه آلود شدن هوا در بعضی ساعات بارش باران و رعد و برق، کاهش محسوس دمای هوا و تگرگ پیش بینی می‌شود.

 

وی از کاهش دمای ۱۰ تا ۱۵ درجه در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر، سیلاب در این مدت دور از انتظار نیست لذا مردم و مسافران از استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی جوی، دریایی و کشاورزی برای استان خبر داد و گفت: طی این مدت جاری شدن سیلاب دور از انتظار نیست.

 

دادرس با بیان اینکه تمهیدات در بخش کشاورزی اندیشیده شود، ادامه داد: تردد در جاده‌ها به ویژه در محورهای کوهستانی با احتیاط باشد و از فعالیت کوهنوردی طی این مدت پرهیز شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار