کد خبر : 97065
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402- 59: 20

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛

صدور هشدار سطح نارنجی در گیلان/ دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد

صدور هشدار سطح نارنجی در گیلان/ دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی در این استان خبر داد و گفت: شالیکاران نسبت به جمع آوری برنج خود تا قبل از ظهر یکشنبه اقدام کنند.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: فعالیت تناوبی سامانه ناپایدار تا اواخر هفته در منطقه است.

وی افزود: بر همین اساس طی این مدت شرایط برای تداوم ابرناکی، مه آلودگی، وزش باد (پاره‌ای نقاط شدید)، بعضی ساعات بارندگی و در برخی نقاط رگباری شدید و موقتی خیلی شدید پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان ادامه داد: همچنین رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ به ویژه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه فراهم است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیا اینکه بارش باران طی ۲ روز آینده شدید پیش بینی شده است، گفت: دمای هوا نیز ۳ تا ۵ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

دادرس از صدور ۳ هشدار سطح نارنجی جوی، دریایی و کشاورزی در استان خبر داد و بیان کرد: بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر در این مدت دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان اضافه کرد: کشاورزان تمهیدات لازم را به عمل آورند و شالیکاران نیز تا قبل از روز یکشنبه به درو و جمع آوری برنج باقیمانده خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه دریا امروز برای فعالیت‌های دریایی با احتیاط مناسب است، گفت: دریا از فردا با ارتفاع موج ۲ تا ۳ متر برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار