کد خبر : 33433
تاریخ انتشار : شنبه 13 بهمن 1397- 38: 17

صدور پروانه زراعی در گیلان ۱۷۴ روز طول می‌کشد

صدور پروانه زراعی در گیلان ۱۷۴ روز طول می‌کشد

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه صدور پروانه زراعی در گیلان ۱۷۴ روز طول می‌کشد، گفت: حذف استعلام‌های تکراری بهترین راه کاهش زمان صدور پروانه‌های زراعی است.

به گزارش گیلانستان حمد کازرونی صبح امروز در جلسه تشریح فرآیند صدور مجوز فعالیت‌های کشاورزی و چالش‌های پیش‌رو در سالن دارایی رشت اظهار داشت: استان‌های جوان‌تر از گیلان مشکل صدور پروانه را حل کرده‌اند اما متاسفانه ما هنوز درگیر مشکلاتی هستیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان خاطرنشان کرد: طبق قانون برای صدور یک پروانه زراعی ۷ استعلام از دستگاه‌های اجرایی نظیر سازمان برق، سازمان آب و فاضلاب، نظام پزشکی، منابع طبیعی و غیره لازم است.

کازرونی با اشاره به اینکه طبق قانون پنجم توسعه مدت زمان استعلام و صدور ساخت بنگاه‌های اقتصادی باید به حداکثر ۱۵ روز برسد تصریح کرد: متاسفانه در واقعیت میانگین بازه زمانی صدور پروانه حداقل ۳۹ روز و حداکثر ۱۱۵ روز است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان گفت: حدود دو ماه وقت برای گرفتن پاسخ استعلام‌ها نیاز است؛ هر دستگاه اجرایی چند استعلام درون‌سازمانی دارد در حالی‌که می‌توان این استعلام‌های تکراری را با یک رونوشت حذف کرد.

کازرونی اظهار داشت: به طور مثال اگر کسی از فضای شخصی خود برای کارش استفاده می‌کند نیاز به استعلام برخی دستگاه‌ها ندارد زیرا برخی از این استعلام‌ها اتلاف وقت، زمان زیاد و هزینه گزاف برای سرمایه‌گذار دربر دارد.

وی با اشاره به تبصره ۴ ماده ۱ خاطرنشان کرد: احداث کارگاه‌های کشاورزی در روستاها جزء تغییر کاربری محسوب نمی‌شود و از حدود یک سال پیش وزارت جهاد کشاورزی موظف به صدور پروانه تأسیس فعالیت‌ها در این حوزه شد.

کازرونی با بیان اینکه صدور پروانه تاسیس در استان گیلان ۱۷۴ روزه است گفت: با توجه به توانمندی‌ها، ظرفیت و تجربه تاریخی گیلان در زمینه کشاورزی و مخصوصاً شیلات قوانین دست و پاگیر باید حذف شده و انتظار من از مسئولان این حوزه اجرای قوانین کاربردی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان افزود: پیشنهاد می‌کنم کارگروهی متشکل از مدیران یا نمایندگان تام‌الاختیار هفت دستگاه ذی‌ربط با حضور استاندار ماهانه جلسه‌ای در این خصوص تشکیل داده و مشکلات را بررسی کنند.

کازرونی با بیان اینکه ادارات طبق قانون باید حداکثر ۱۵ روزه استعلام بدهند اظهار داشت: در صورت عدم رعایت این فرآیند در مدت معین عواقب آن متوجه دستگاهی است که پاسخ استعلام حوزه خود را نداده است.

وی با ارائه پیشنهاد حذف استعلام‌های تکراری و ارسال رونوشت آن به هفت دستگاه مربوطه گفت: هزینه استعلام صدور پروانه حداقل یک میلیون تومان و حداکثر ۱۵ میلیون تومان است؛ با وجود کم شدن این فرایند نسبت به گذشته هنوز هم اوضاع خوبی نداریم.

احمدزاده، کارشناس محیط زیست حاضر در این جلسه نیز گفت: قانون هوای پاک پاسخ استعلام را یک ماه پس از تکمیل مدارک اعلام کرده است؛ برخی برای تکمیل کار خود از دستورالعمل‌های فرعی به جای قانون کمک می‌گیرند و این باعث تاخیر در صدور استعلام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار