کد خبر : 73503
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400- 06: 14

با طراحی و ساخت قطعات مورد نیاز؛

صرفه جویی دوازده میلیارد ریالی در هزینه های سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت

صرفه جویی دوازده میلیارد ریالی در هزینه های سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت

محمد محبتی سازمان مدیریت حمل و نقل بارو مسافر شهرداری رشت خبر داد:
با طراحی و ساخت قطعات مورد نیاز بازسازی اتوبوس های دوو درون شهری توسط متخصصین این سازمان،هزینه ای به میزان ۱۲ میلیارد ریال در سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت صرفه جویی شده است.

به گزارش گیلانستان، قطعات مورد نیاز بازسازی اتوبوس های دوو ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری، در سازمان حمل و نقل بارو مسافر شهرداری رشت ساخته شد. در این خصوص محمد محبتی ریاست سازمان مدیریت حمل و نقل بارو مسافر شهرداری رشت گفت: با طراحی و ساخت قطعات مورد نیاز بازسازی اتوبوس های دوو درون شهری توسط مهندسین و کارشناسان زبده سازمان مدیریت حمل و نقل بارو مسافر شهرداری رشت ۱۲ میلیارد ریال در هزینه های سازمان حمل و نقل بارو مسافر صرفه جویی شده است.

محبتی ادامه داد: با دریافت مجوز بازسازی اتوبوس ازسازمان شهرداری های کشورکه با داشتن این مجوز دیگر الزامی به طی کردن تشریفات برای بازسازی اتوبوس های درون شهری نمی باشد، سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت خود راسا می تواند برای بازسازی اتوبوس های شهری با بهره مندی از اعتبارات دولتی اقدام نماید.

ریاست سازمان حمل و نقل بارو مسافر بیان داشت: با تخصیص کمک بلاعوض سازمان شهرداری ها به سازمان مدیریت حمل و نقل بارو مسافر شهرداری رشت جهت تعمیرات و بازسازی اتوبوس های دوو و پیشرو دیزل ، عملیات بازسازی و تعمیرات اتوبوس های درون شهری در مجتمع تعمیرگاهی و مرکز بازسازی این سازمان آغاز شده و در راستای این امر با توجه به این نکته که استفاده از اتوبوس های دوو BV120MA در سطح کشور در آخرین بازه زمانی استفاده خود قرار دارد و دیگر از این اتوبوس ها در ناوگان جدید حمل و نقل عمومی درون شهری کل کشور (که در حال حاضر به تعداد ۴۰ دستگاه در کشور در حال فعالیت می باشد) استفاده نمی شود.

وی افزود: یکی از اصلی ترین قطعات مورد نیاز جهت بازسازی این اتوبوسها، کمپرسور باد موتور می باشد که به دلیل مبلغ بالای قطعه به میزان ۷۰۰ میلیون ریال و زمان بر بودن سفارش آن از خارج کشور، تامین این قطعه برای سازمان با مشکلات بسیاری همراه بوده است.

محبتی تصریح کرد : در همین خصوص پرسنل متخصص سازمان حمل و نقل بارو مسافر شهرداری رشت در معاونت پشتیبانی و اداره نقلیه و دیگر عوامل سازمان، با استفاده از آنالیز فلزات ، تدوین نقشه مشخصات فنی و مهندسی معکوس و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، موفق به ساخت واشر، پیستون، سوپاپ ها، سرسیلندر و کمپرسور، با صرفه جویی حداقل هزینه ۱۲ میلیارد ریالی از بودجه سازمان شدند که امکان تامین این قطعات جهت استفاده بر ۲۰ دستگاه از اتوبوس های سازمان، و در صورت نیاز سایر اتوبوس های موجود در کشور مقدور می باشد.

همچنین در پایان اظهار داشت: بنا بر فرمایش شهردار محترم رشت مبنی بر اینکه  یکی از معیارهای تشویق و تنبیه سازمان ها و مناطق شهرداری، سنجش عملکرد و افزایش درآمد و کاهش هزینه ها می باشد، دست یابی به چنین موفقیتی و ساخت قطعات مورد نیاز در داخل کشور و در شهرداری رشت،  بدست توانمند مهندسین و پرسنل زحمتکش این سازمان و صرفه جویی در هزینه های سازمان با مبلغ قابل توجهی، گام نهادن در راه نیل به اهداف مدیریت شهری و اجرای خط و مشی شهردار محترم می باشد .

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار