کد خبر : 88397
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اسفند 1401- 56: 19

فرماندار رشت تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان

ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان

فرماندار رشت با اشاره به لزوم بروزرسانی اطلاعات میزان اشتغال پایدار ایجاد شده در شهرستان گفت: توجه ویژه به توان تولید علم و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان ضرورت دارد.

به گزارش گیلانستان، حمیدرضا امام پناهی پیش از ظهر چهارشنبه در کارگروه اشتغال با اشاره به اهمیت بروز رسانی اطلاعات میزان اشتغال پایدار ایجاد شده در شهرستان اظهار کرد: در گرفتن سمت و سوی مناسب و سیاست‌گذاری‌های اقتصادی، درآمدی خانوار و تولید حوزه‌های مختلف برای سال آینده بروز رسانی اطلاعات ضرورت دارد.

 

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و جذب حداکثری اعتبارات، در اولویت کاری دستگاه‌ها تا پایان سال قرار بگیرد، افزود: برای در دسترس بودن میزان واقعی اشتغال ایجاد شده، شناسایی نقاط کور و موانع احتمالی تحقق اهداف اشتغالزایی، دستگاه‌ها هر چه سریع‌تر نسبت به بروز رسانی آمار و ثبت اطلاعات در سامانه رصد اقدام کنند.

 

امام پناهی ادامه داد: با وجود تعهد دستگاه‌ها برای حمایت و پشتیبانی از ایجاد ۷۷۶۰ شغل، خوشبختانه ۸۰۷۱ شغل محقق شد که نشان از تحقق ۱۰۴ درصدی تعهدات دارد.

 

وی با اشاره به تخصیص و جذب اعتبارات اشتغالزایی تبصره ۱۶ نیز گفت: در چارچوب جز ۱ این تبصره، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی شهرستان موفق به جذب ۸۷ و ۶۶ درصدی اعتبارات تخصیصی گردیده‌اند و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

 

امام پناهی توجه ویژه به توان تولید علم و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و همچنین توانایی ایجاد شغل این واحدها در کنار توجه به دیگر متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی ضرورت دارد، تصریح کرد: تاکنون ۷۴ پرونده متقاضی استفاده از این تسهیلات به نتیجه رسیده و مبالغ مربوطه پرداخت گردیده و رسیدگی مراحل اداری و بررسی قانونی پرونده‌های باقی مانده نیز به سرعت در حال انجام است.

 

فرماندار رشت اضافه کرد: دستگاه‌های متولی و تسهیل گر در زمینه پرداخت به موقع تسهیلات اشتغالزایی خانگی با جدیت در این راستا اقدام کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار