کد خبر : 34325
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 اسفند 1397- 13: 17

مسئول کانون‌های مساجد گیلان تاکید کرد:

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت مساجد در توسعه گردشگری

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت مساجد در توسعه گردشگری

حجت الاسلام رضوانی نژاد با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت مساجد در توسعه گردشگری گفت: تحقق این امر بستر مناسبی برای رعایت هنجارهای فرهنگی، دینی و سنتی استان ایجاد می‌کند.

به گزارش گیلانستان حجت‌ا‌لاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» امروز(پنج‌شنبه، ۹ اسفند) در دیدار با معاون گردشگری گیلان به منظور برنامه‌ریزی برای استقبال از گردشگران نوروزی توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به ظرفیت گردشگری گیلان به ویژه در تعطیلات نوروز گفت: باید از همه ظرفیت‌ها به ویژه عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی جهت جذب گردشگر بهره گرفته و از ظرفیت مساجد در این زمینه غافل نشد.

 

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان به فرصت‌های بزرگ گردشگری برای مردم گیلان اشاره و بیان کرد: برخی آسیب‌های موجود در این حوزه ضرورت برنامه‌ریزی شایسته در این زمینه را می‌طلبد.

 

وی حضور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تمامی شهرها و روستاهای استان را ظرفیت بی‌بدیل برای متولیان گردشگری در مباحث مربوط به این حوزه دانست و اظهار داشت: متاسفانه ورود گردشگران با فرهنگ‌های محتلف به استان منجر به آسیب‌های فرهنگی شده که در صورت حمایت شایسته از فعالیت‌های فرهنگی به‌جای تاثیرپذیری از فرهنگ‌های وارداتی، ضمن معرفی فرهنگ بومی استان، بستر مناسبی برای رعایت هنجارهای فرهنگی، دینی و سنتی استان ایجاد می‌شود.

 

رضوانی نژاد با اشاره به خدمات قابل ارائه توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به مهمانان نوروزی گفت: استقبال از مهمانان نوروزی در مساجد منتخب و آماده‌سازی محیط مناسب برای اقامه نماز و توقف بین راهی، اختصاص فضای مناسب در  محوطه مساجد برای نهادهای مرتبط با گردشگری و ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی، همکاری با اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی جهت معرفی اماکن اقامتی و مراکز پذیرایی مناسب به گردشگران، ایجاد غرفه برای ارائه محصولات فرهنگی، صنایع دستی، خوراکی‌های سنتی توسط هنرمندان گیلانی عضو کانون‌ها و انجمن های صنفی و همکاری با آژانس‌ها برای اجرای تورهای گردشگری از اهم این خدمات است.

 

«حمید آذرپور» نیز در این جلسه ضمن استقبال از همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حوزه گردشگری از همکاری اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی و صنایع دستی با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خبر داد.

 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خواستار پایلوت قراردادن کانون‌های یک شهرستان به عنوان محور اصلی اجرای طرح در سال اول شد و گفت: این اداره کل آماده انعقاد تفاهم‌نامه با مساجد منتخب در سطح استان با محوریت یک شهرستان است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار