کد خبر : 92974
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری از ظرفیت خیران سلامت در حوزه جوانی جمعیت

ضرورت بهره گیری از ظرفیت خیران سلامت در حوزه جوانی جمعیت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم استفاده از ظرفیت خیران سلامت در حوزه جوانی جمعیت تاکید کرد و گفت: تحقق سیاست‌ های نظام در مقوله فرزندآوری و جوانی جمعیت ضروری است.

به گزارش گیلانستان، محمد تقی آشوبی پیش از ظهر یکشنبه در نشست هفتگی قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با اشاره به تصویب طرح دانشگاه علوم پزشکی گیلان در قرارگاه جوانی جمعیت و خانواده استان، اظهار کرد: وضع حقوق با بیمه برای مادران خانه‌دار به تناسب فرزند آوری در قرارگاه جوانی جمعیت استان تصویب و منابع و مصارف آن نیز مشخص‌شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ورود استان به سیاهچاله جمعیتی گفت: بحران ایجاد شده در زمینه جمعیتی، حمایت‌های خیران و همچنین تلاش‌های اصحاب رسانه را در تبلیغ فرزند آوری و رفع نیازهای دغدغه مندان این حوزه می‌طلبد.

 

وی با اشاره به اهمیت تبلیغات محیطی و رسانه‌ای در تحقق جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، افزود: همه صاحبان اندیشه، اصحاب رسانه و تبلیغات باید از ابزارهای موجود در جهت ترویج و تبلیغ فرزند آوری بهره بگیرند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر خیران در تحقق سیاست‌های نظام سلامت، گفت: امروزه تحقق سیاست‌های نظام در مقوله فرزند آوری و جوانی جمعیت ضرورت دارد از این رو همه به ویژه خیران باید در این زمینه، مشارکت حداکثری داشته باشند.

 

آشوبی با تقدیر از تشکل‌های مردم نهاد و خیران سلامت در کمک به تحقق جوان سازی جمعیت و فرزند آوری، تصریح کرد: حمایت از زوج‌های جوان، فرزند آوری و تأمین بخشی از هزینه‌های فرزند آوری یکی از فضاها و معبرهایی است که نیاز به حضور فعال و به موقع خیران سلامت، نیکوکاران و سخاوتمندان دارد.

 

وی افزود: فضای آموزشی، درمانی و رفاهی خیر ساز، زمانی اثر بخش است که فرزند، نوجوان و جوانی در جامعه باشد و لذا این مسئله اهمیت توجه خیران سلامت را به موضوع جوانی جمعیت و حمایت از خانواده نشان می‌دهد.

 

گرم شدن کانون خانواده از اهداف ایجاد قرارگاه جوانی جمعیت است

 

«حجت‌الاسلام علی اسماعیلی» مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با اشاره به تأکیدات اسلام به بنیان خانواده، اظهار کرد: هدف از ایجاد قرارگاه جوانی جمعیت، تشکیل و گرم شدن کانون خانواده بوده و این مهم از سوی خداوند متعال یک موهبت و نعمت است.

 

وی هدف از تشکیل خانواده و زوجیت را مودت و محبت برشمرد و افزود: قرآن، انبیا و ائمه اطهار توجه ویژه‌ای به تشکیل خانواده و فرزند آوری داشتند که بیانگر اهمیت جایگاه خانواده، محبت و دوستی و فرزند آوری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار