کد خبر : 106962
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403- 56: 18

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان مطرح کرد؛

ضرورت تعامل مستمر تبلیغات اسلامی با دانشگاه/ از پایان نامه های فرهنگی حمایت می شود

ضرورت تعامل مستمر تبلیغات اسلامی با دانشگاه/ از پایان نامه های فرهنگی حمایت می شود

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: تعامل مستمر تبلیغات اسلامی با دانشگاه‌ ها در فرهنگ سازی و گسترش مؤلفه‌های دینی و مذهبی مؤثر است.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام محمدعلی نجفی گیلانی بعد از ظهر دوشنبه در نشست با رئیس دانشگاه پیام نور گیلان با اشاره به اهمیت تعامل دو سویه و مستمر تبلیغات اسلامی با دانشگاه‌های کشور در فرهنگ سازی و گسترش مؤلفه‌های دینی و مذهبی اظهار کرد: سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هدایت، سازماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی- مردمی از رسالت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی است.

 

حجت الاسلام نجفی با تاکید بر برنامه ریزی، زمینه سازی و انجام فعالیت مهم فرهنگی و دینی در راستای توانمند سازی قشر تأثیرگذار جامعه از جمله دانشجویان افزود: فعالیت مستمر سازمان تبلیغات اسلامی با دانشگاه می‌تواند نقشی مؤثر و اساسی در ترویج امور دینی و مذهبی جامعه به ویژه دانشجویان داشته باشد.

 

وی با اشاره به شبکه‌ها و ظرفیت‌های مهم تبلیغی سازمان تبلیغات در راستای جهاد تبیین گفت: اساس کار سازمان تبلیغات عمل جهادی در امر تبلیغ و تبیین است.

 

نجفی افزود: فرهنگ، مفهومی وسیع است که علم و اخلاق، آداب و رسوم، هنر و اعتقادات، فکر، اندیشه فرد را شکل می‌دهد بنابراین سازمان تبلیغات اسلامی نقش مهمی در فرایند فرهنگ سازی و تبیین گری ایفا می‌کند.

 

وی با اشاره به ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی در راستای جذب راهکارهای فرهنگی گفت: سازمان تبلیغات آمادگی دارد از پایان نامه‌هایی که به صورت کاربردی به مسائل فرهنگی استان اشاره و راهکارهای مؤثر ارائه دهد حمایت کند.

 

ریل گذاری و الگوسازی توأمان مؤلفه‌های دینی و ملی

 

«مهرداد توکلی راد» رئیس دانشگاه پیام نور گیلان در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در حوزه‌های مختلف هویت دینی و ملی در بین جوانان اظهار کرد: کار فرهنگی، فعالیتی مهم، اثر بخش و ریشه‌ای بوده چرا که گستره فرهنگ به گونه‌ای است که تمامی شئونات زندگی انسان را در بر می‌گیرد.

 

توکلی راد با تاکید بر دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر کار تمییز فرهنگی افزود: اگر فعالیت‌های علمی و فرهنگی همراه با تحولات مؤثر باشد، بستر اصلاح جامعه را فراهم می‌کند.

 

وی با بیان اینکه فعالیت فرهنگی مؤثر برای نسل جوان و نوجوان نیازمند ریل گذاری و الگوسازی توأمان مؤلفه‌های دینی و ملی است، تصریح کرد: ترویج فضای اعتماد، امید، نشاط و پویایی در بین دانشجویان، زمینه‌سازی برای رشد سیاسی و اجتماعی دانشجویان و همچنین ارتقای سطح مشارکت فعالان دانشجویی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری، تقویت روحیه خودباوری و مسئولیت پذیری اجتماعی از دغدغه‌ها و مؤلفه‌های مهم فعالیت فرهنگی در کنار فعالیت علمی دانشگاه‌ها است.

 

رئیس دانشگاه پیام نور استان گیلان افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بر اهمیت نقش جوانان در آینده سازی ایران تاکید داشتند بر این اساس، ترویج مؤلفه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در دانشگاه‌ها لازم و ضروری بوده و دانشگاه پیام نور فعالیت فرهنگی همراه با فعالیت علمی را در دستور کار خود قرار داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار