کد خبر : 92839
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

طرح جوانی جمعیت با حمایت از خانواده محقق می شود

طرح جوانی جمعیت با حمایت از خانواده محقق می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کاهش زادآوری و افزایش جمعیت سالمندی در استان گفت: طرح جوانی جمعیت با حمایت از خانواده محقق می شود.

به گزارش گیلانستان، محمدتقی آشوبی ظهر پنجشنبه در نشست شورای سلامت شهرستان فومن اظهار کرد: طی بازدیدهای میدانی از مراکز بهداشتی و جامع خدمات سلامت با شناسایی نقاط قوت و ضعف در جهت رفع مشکلات اقدام می شود.

 

وی با اشاره به کاهش زادآوری و افزایش جمعیت سالمندی در استان گیلان افزود: عبور و بیرون آمدن از دره جمعیتی برای گیلانیان بسیار سخت است و باید این مهم با اجرای دقیق برنامه جامع جوانی جمعیت و حمایت از خانواده محقق شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تلاش همگانی در راستای ارتقای زیرساخت‌های نظام سلامت شهرستان فومن گفت: تأمین و استقرار سی.تی.اسکن در بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) فومن از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان است که در دستور کار قرار دارد.

 

آشوبی با اشاره به نیاز مردم دهستان گوراب پس به یک مرکز شبانه‌روزی، تصریح کرد: یکی از نیازمندی‌های اصلی این مرکز برای شبانه‌روزی شدن، افزایش جمعیت تحت پوشش است و لازم است در این راستا اقدامات تجمیعی روستاها انجام شود.

 

وی مقابله با تعارض منافع را مرز مشخص خادمان مردم در نظام سلامت دانست و اضافه کرد: مسئول و متولی نظام سلامت در دوره کنونی باید تمام وقت در خدمت مردم باشد و بی‌عدالتی در ارائه خدمت و تبعیض در برخوردها به هیچ وجه قابل قبول نیست.

 

به جمعیت شناور فومن نیز خدمات سلامت محور ارائه شود

 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: انتظار داریم با امکانات و تجهیزات و منابعی که دانشگاه در اختیار دارد، مشکلات مردم در نظام سلامت شهرستان، کاهش پیدا کند.

 

خلیل بهروزی فر با اشاره به مواجه‌شدن مردم با مشکلات و چالش‌ها به‌ویژه در بخش اقتصادی، افزود: شهرستان فومن از مناطق گردشگر پذیر در کشور و در دنیا شناخته‌شده و سالانه میزبان مسافران و گردشگرانی از اقصی نقاط جهان است و لازم است علاوه بر مردم، به جمعیت شناور آن نیز خدمات سلامت محور ارائه شود.

 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با اشاره به رشد شاخص‌های بهداشتی و درمانی در فومن در مقایسه با سال‌های گذشته، گفت: امروزه نظام بهداشتی و درمانی فومن علاوه بر مردم شهرستان به شهرستان‌های مجاور نیز خدمات درمانی ارائه می‌کند.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در راستای تأمین و استقرار دستگاه سی.تی.اسکن در بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) گفت: با پیگیری‌های مستمر صورت گرفته در سطح ملی، موافقت وزیر بهداشت جهت استقرار این دستگاه تصویر برداری پزشکی برای بیمارستان اخذ شده و نیازمند پیگیری‌های استانی است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار