کد خبر : 46468
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 بهمن 1398- 17: 11

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان:

طرح دومرحله‌ای دولت برای اشتغال دانشجویان

طرح دومرحله‌ای دولت برای اشتغال دانشجویان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به برنامه تعاونی استان برای استفاده از دانشجویان گفت: در این طرح که با حمایت دولت و در دو مرحله انجام می‌شود کارورزان فارغ‌التحصیل دانشگاهی جذب بنگاه‌های اقتصادی می‌شوند.

به گزارش گیلانستان عباس علیزاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان وزارت رفاه همواره حامی دانشجویان برای ایجاد اشتغال بوده است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف وزارت کار ایجاد اشتغال و حمایت از دانشجویان است تا بتوانند برای خوداشتغالی را ایجاد کنند.

وی با اشاره به برنامه تعاونی استان برای استفاده از دانشجویان گفت: در این طرح که با حمایت دولت و در دو مرحله انجام می‌شود کارورزان فارغ‌التحصیل دانشگاهی جذب بنگاه‌های اقتصادی می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان یکی از اهداف استفاده فارغ‌التحصیلان در این طرح را کاهش نرخ بیماری عنوان کرد و افزود: مشکل بیکاری یکی از مهم‌ترین معضلات جامعه است که با انجام آن باعث کاهش نرخ بیکاری و تعادل در بازار می‌شویم که امیدوارم به‌خوبی اجرا شود.

علیزاده با اذعان به اینکه کارورزان ابتدا به‌صورت آزمایشی به بنگاه اقتصادی معرفی می‌شوند، تصریح کرد: در ابتدای این طرح کارورزانی که دارای مدرک کارشناسی و سن کمتر از ۳۵ سال دارند به‌صورت آزمایشی و در مدت‌زمان سه ماه به یک بنگاه اقتصادی معرفی‌شده و دولت مبلغی را به‌عنوان حق‌الزحمه به آنان پرداخت می‌کند‌.

وی با تأکید بر حمایت ویژه دولت از کارورزان بیان کرد: در دومین مرحله کارورزان، طرح مشوق بیمه‌ای با سهم کارفرما ۲۰ درصد و امکان استمرار اشتغال کارورز در آن بنگاه اقتصادی به مدت ۲۱ ماه فراهم‌شده و دولت برای کارورزان بیمه حوادث هزینه ایاب و ذهاب را با توجه به مقاطع تحصیلی و در سه ماه نخست در نظر گرفته است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار