کد خبر : 36427
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اردیبهشت 1398- 40: 16

مدیرکل اوقاف و امور خیریه:

طرح “ضیافت الهی” در ۴۲۰ بقعه متبرکه گیلان اجرا می‌شود

طرح “ضیافت الهی” در ۴۲۰ بقعه متبرکه گیلان اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: طرح ویژه فرهنگی ضیافت الهی از ۱۶ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد در ۴۲۰ بقعه متبرکه گیلان به منظور ایجاد فضای معنوی در جامعه اجرا می‌شود.

به گزارش گیلانستان حجت‌الاسلام ستار علیزاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه ویژه فرهنگی سازمان اوقاف در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: طرح ویژه فرهنگی سازمان اوقاف با عنوان ضیافت الهی در ۴۲۰ بقعه متبرکه گیلان از ۱۶ اردیبهشت آغاز شده تا ۱۵ خرداد ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه در راستای برگزاری این طرح فرهنگی، ۳۵ اعزامی از قم و ۱۳۴ روحانی بومی با سازمان اوقاف همکاری می‌کنند افزود: این طرح با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرا می‌شود و برگزاری محافل انس با قرآن کریم مهم‌ترین بخش طرح ضیافت الهی است.

علیزاده با تأکید بر اینکه مهم‌ترین بهش طرح ضیافت الهی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برپایی جلسات قرائت و تفسیر قرآن کریم است گفت: طرح ضیافت با ایجاد فضای معنوی در جامعه، ترویج مفاهیم قرآنی، ایجاد فضایی برای انس با قرآن و اجرای نیات واقفان اجرا می‌شود.

وی به ۳۰۸ کلاس آموزش قرآن کریم و طرح تربیت حفظ در بقاع متبرکه فعال گیلان اشاره کرد و ابراز داشت: این کلاس‌ها، مجری برگزاری محافل انس با قرآن کریم در سطوح مختلف استان گیلان هستند و جزء‌خوانی روزانه قرآن کریم در ۱۱۶ بقعه متبرکه مجری طرح ضیافت الهی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه برجسته‌ترین محفل جزء‌خوانی قرآن کریم به همت سازمان اوقاف گیلان در آستان مطهر خواهر امام رشت برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: این برنامه از شبکه استانی باران به صورت زنده پخش خواهد شد و در رسانه ملی هم بازتاب دارد.

علیزاده اظهار داشت: برپایی ایستگاه‌های “همه واقف باشیم”، خیمه معرفت، غرفه‌های مشاوره خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی، گفتمان دینی، تصحیح قرائت نماز و کودک و نوجوان نیز از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی در بقاع شاخص مجری هستند.

وی اقامه نماز جماعت، مراسم دعا و مناجات و سخنرانی، احیای شب‌های قدر را از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی معرفی کرد و افزود: در این راستا برخی بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت الهی با نیات واقفان خیراندیش در شب‌های قدر وعده سحری نیز توزیع می‌کنند.

علیزاده با بیان اینکه به مناسبت گرامیداشت ولادت امام حسن مجتبی(ع)، برنامه جشن‌ها در بقاع مجری طرح ضیافت الهی برگزار می‌شود عنوان کرد: بقاع متبرکه گیلان با دعوت از سخنرانان و مداحان برجسته برنامه ویژه‌ای برای کسب فیض مردم در شب‌های قدر دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به تجربه خوب اطعام افطاری ساده در پیاده‌راه فرهنگی رشت خاطرنشان کرد: امسال هم برای ترویج این سنت حسنه، برنامه سفره افطاری ساده در رشت و ۷ شهرستان دیگر استان گیلان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار